کد خبر: ۱۱۲۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶
بلومبرگ گزارش داد:

اعراب حاشیه خلیج فارس توان موشکی خود را افزایش می‌دهند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک سایت خبری با اشاره به افزایش بودجه‌های نظامی کشورهای عربی نوشته است: چند کشور حاشیه خلیج فارس در حال به‌دست آوردن موشک‌های پاتریوت ساخت شرکت آمریکایی ریتون هستند. 

به گزارش بلومبرگ، "توماس کلیگان" مدیر اجرایی شرکت ریتون گفت: کشور کویت در حال افزایش سلاح‌های موجود خود و خرید سیستم ضد موشک‌های تهاجمی و کشور قطر نیز به دنبال خرید همین فنآوردی است.

در اواخر سال 2008 امارات متحده عربی به سفارش خرید سیستم‌های ضد موشکی پرداخت و در این مورد بیش از 3/3 میلیارد دلار توافق نامه امضاء کرد.

کلیگان گفت: نگرانی‌های امنیتی منطقه مسأله همیشگی بوده ولی در حال حاضر دفاع موشکی خیلی بیشتر مورد توجه است. قرار است شرکت ریتون 4 میلیارد دلار تجهیزات نظامی برای عربستان سعودی فراهم نماید که بخشی از بسته بزرگ‌تر 60 میلیارد دلاری معامله بزرگ آمریکا با ریاض است.

این شرکت رادارهای پیشرفته برای هواپیماهای اف 15 تهیه و در حال حاضر نیز اقدام به گسترش امکانات خود در ارائه آموزش خدمات امنیت ملی و حفاظت اینترنتی (جنگ سایبری) در عربستان می‌نماید.

توماس کلیگان در بخشی از سخنان خود می‌گوید: فروش نظامی در درجه اول مربوط به شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های اروپایی در خلیج فارس است ولی بعید به نظر نمی‌رسد که خصوصا عربستان سعودی در تلاش و گفت‌و گو با چینی‌ها‌، روس‌ها‌، پاکستانی‌ها و یا دیگران برای خرید محصولات نظامی باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین