کد خبر: ۱۱۲۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
قیداری، عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی:

تصمیمات عجولانه وزارت علوم، حوزه علوم و تحقیقات را دچار هرج و مرج می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس با بیان اینکه موافق بازنگری در سر فصل دروس رشته‌های علوم انسانی هستیم گفت: اما توقف یک‌باره پذیرش دانشجو در 12 رشته علوم انسانی تصمیمی عجولانه است که حوزه علوم و تحقیقات را دچار هرج ومرج می‌کند. 

دكتر سعدالله نصیری قیداری درخصوص توقف پذیرش دانشجو در 12 رشته علوم انسانی به این دلیل که وزیر علوم اعلام کرده است نیاز به باز نگری دارند گفت: اینکه وزارت علوم بخواهد باز نگری در سرفصل‌ها انجام دهد مانعی ندارد اما اینکه به یکباره خواستار توقف پذیرش دانشجو در این رشته‌ها شود دانشگاه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. 

عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس تاکید کرد: این تصمیمات عجولانه در حوزه علوم تحقیقات درست نیست و نمی‌توان با این روش یکدفعه چیزی را عوض کرد. 

نصیری قیداری در پاسخ به این سوال که بازنگری به چه صورت و توسط چه مرجعی باید صورت گیرد با اشاره به اظهارات وزیر مبنی‌بر اینکه اگر دانشگاهی بخواهد در این 12 رشته پذیرش دانشجو داشته باشد باید در سرفصل‌ها بازنگری کند، گفت: مسلما این بازنگری نمی‌تواند توسط دانشگاه‌ها صورت گیرد چرا که اگر هر دانشگاهی بخواهد سرفصل‌ها را خود انتخاب کند و روالی جداگانه را در پیش گیرد قطعا رشته‌های حوزه علوم انسانی را با هرج و مرج روبه‌رو می‌کند. 

وی خاطر نشان کرد: تجدیدنظر درسر فصل دروس دانشگاه‌ها باید به صورت متمرکز در کشور و برای یک دست کردن دانشگاه‌ها توسط اساتید مجرب تمامی دانشگاه‌ها به وزارت علوم ابلاغ شود و سپس همه نظرات بررسی و به یک جمع‌بندی مشخص رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
0
0
ظاهرا منظور هرج و مرج است که اشتباها حرج و مرج تایپ شده نه؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین