کد خبر: ۱۱۲۶۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۷

‌قاضی مرتضوی یک بار دیگر رسانه‌ای شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای کاهش صرفه و سوداوری شبکه‌های سودجو در آستانه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داد. 

سعید مرتضوی نماینده ویژه رییس‌جمهوری گفت: سیاست‌های پیشگیرانه خوبی در نظر گرفته شده است که امیدواریم با همکاری نهادها و سازمان‌ها مؤثر باشد.

وی درباره لایحه جامع مبارزه با قاچاق کالا گفت: قانون فعلی، بسیار ناکارآمد است و خروجی مطلوبی ندارد.

مرتضوی نظارت گمرک را در مبادی ورودی با محوریت کنترل کیفیت، استاندارد و سلامت، بسیار مهم خواند و گفت: در بحث قاچاق، هدف قانون‌گذار شاید در حدود 10 درصد به منظور درآمد و وصول عوارض گمرکی و 90 درصد بررسی استاندارد و مقررات بهداشتی کالای وارد شده به کشور است.

وی درباره برخورد با قاچاق ارز در هفت ماه امسال گفت: مبارزه با قاچاق ارز در قالب شرکت‌های هرمی و بازاریابی شبکه ای در کشور و به ویژه تهران رشد خوبی دارد و اقدامات اطلاعاتی گسترده در این زمینه کشف قابل توجهی داشته است.

وی در ادامه اظهار داشت: نباید به بهانه اشتغال ده هزار نفر از افراد مرزنشین، 10 میلیون نفر تولیدکنندگان داخلی را بیکار کرد و باید برای ایجاد اشتغال مرزنشینان و تعاونی‌های مرزنشینی با تدابیر صحیح و ایجاد فرصت های شغلی پایدار اقدام شود.

مرتضوی گفت : بازرسی و نشست‌های استانی جزء برنامه‌های مدون ستاد در سال جاری است و با اولویت سنجی مسائل و مباحث مختلف و میزان قاچاق در استان‌ها تصمیم‌گیری نهایی می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره آمارهای قاچاق گفت: ستاد بر اساس شاخص‌های مختلف و اصول علمی با تحقیقات میدانی کارشناسان در پایان هر سال میزان قاچاق را اعلام می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین