کد خبر: ۱۱۲۶۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۰

روح‌المینی: پس از دیدن جنازه پسرم با بیت رهبری تماس گرفتم و گفتم بچه‏های مردم را دریابید

نمی‏شود بسیاری از خانواده بزرگ انقلاب به دلیل تفاوت سلیقه بایکوت شوند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روح‌الامینی گفت: «بعد از دیدن جنازه پسرم با دو نفر تماس گرفتم؛ با یکی از دوستانم که از او خواستم مرا راهنمایی کند تا چه کنم و دومین تماس را با بیت رهبری گرفتم.»

روح الامینی، دبیرکل حزب توسعه و عدالت در برنامه‏ای که با عنوان «گفته‏ها و ناگفته‏های تسخیر لانه جاسوسی و روایتی از فتنه 88» در دانشگاه شیراز برگزار شد، درباره حوادث سال گذشته، گفت: «با وجود این‌که حوادث سال گذشته را دنبال می‏کردم، اما بعد از دیدن جنازه پسرم با دو نفر تماس گرفتم؛ با یکی از دوستانم که از او خواستم مرا راهنمایی کند تا چه کنم و دومین تماس را با بیت رهبری گرفتم که جان و مال ما همه فدای انقلاب و امام و رهبری باد، اما بچه‏های مردم را دریابید».

وی ادامه داد: «این دستاوردها از همه ما و فرزندان ما عزیزتر هست، زیرا این انقلاب حاصل تلاش‏های چندین ساله و خون هزاران شهید است که از این نگاه مسائل سال پیش را نظاره کردم، تاکنون نیز گفته و ناگفته‏های زیادی وجود دارد که نیازی هم نیست همه را همین الان بگوییم».

این فعال سیاسی با بیان اینکه بعدها می‏توان مسائل سال گذشته را با فراغ بال بهتری دنبال کرد خاطر نشان کرد: «الان نمی‏توان همه حرف‏ها را با سند بگویم، ولی دست عوامل خارجی مطمئنا وجود داشت و شواهد و قرائن نیز گویای این امر است که عده‏ای می‏خواستند کشور را به بن بست برسانند و آن اتفاق‏ها نقطه مشترک همه مخالفان نظام جمهوری اسلامی شده بود».

وی معتقد است، اگر فرزندان ما کشته نمی‏شدند، باید این احتمال را داد که مرگ هزاران نفر رقم می‏خورد که مطمئنا کشته شدن فرزندان ما از این اتفاقات جلوگیری کرد.

وی در عین حال با بیان این عقیده که « حوادث سال گذشته موجب افزایش هزینه‏ها شد»، تصریح کرد: «این‌که فضا امنیتی شد و می‏شد وضعیت را بهتر مدیریت کرد، صحیح است، اما نباید اصل و فرع را با هم یکی کرد، البته سوءمدیریت موجب این اتفاقات شد».

روح‌الامینی با انتقاد شدید از فرستادن بازداشت‌شدگان به کهریزک، گفت: «وقتی دلیل را از آن‌ها پرسیدیم، گفتند جا برای بازداشت‌شدگان نداشتیم. این پرونده را پیگیری کردیم که قتل عمد در کهریزک به تایید دادگاه رسید، اما به دلایلی از مجرمان گذشتیم».

وی با تاکید بر این‌که «باید ناجوانمردی رسانه‏ای به جوانمردی تبدیل شود» گفت: «نمی‏شود بسیاری از خانواده بزرگ انقلاب به دلیل تفاوت سلیقه بایکوت شوند و این ناجوانمردی است. همه را به چند دسته تقسیم کرده‏اند که فلانی سبز است یا سبز منحرف یا سبز محترم اما نباید این‌گونه باشد که بگوییم یا همه با من هستند یا علیه من».

وی با اشاره به این‌که « نظام متحمل ضربات زیادی شد و با مظلومیت حلم را پیشه کرد»، افزود: «خوشبختانه فضا دوباره آرام می‏شود و نشاط سیاسی ـ که از دستاوردهای اصلی انقلاب ماست ـ در حال شکل گیری دوباره است».

این فعال سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اختلاف نظرش با احمدی‌نژاد، اظهار کرد: «خانواده اصول‌گرایان مشترکات زیادی دارند اما اگر اختلاف نظری هست بر سر اداره امور کشور است ولی به خاطر اندک اختلاف سلیقه نباید دیگران را متهم کنیم زیرا مواضع من کاملا روشن است و همان سال گذشته هم گفتم بهتر بود ایشان دیگر وارد صحنه نمی‏شدند و به همان چهار سال اول کفایت می‏کردند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین