کد خبر: ۱۱۲۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران مدعی شد:

در بحث انحلال ما تنها مجری تصمیمات وزارت بهداشت هستیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: روسای دانشکده‌ها به سئوالات و ابهامات به‌وجود آمده بعد از ادغام پاسخگو باشند و اطمینان دهند که بعد از فارغ التحصیلی مدرک دانشگاه علوم پزشکی تهران یکسان برای همه صادر می‌شود. 

باقر لاریجانی رئیس شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خطاب به روسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ادغام واحدهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران سابق در این دانشگاه، گفت: سئوالات و ابهامات به‌وجود آمده بعد از ادغام را در نشست‌های مختلف با دانشجویان، هیأت علمی و کارکنان واحد خود پاسخ دهید و به دانشجویان اطمینان دهید که با کمک هم و هم‌افزایی حاصل از ادغام، برنامه‌های آموزشی بهتری ارائه می‌شود. 

رئیس شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت، ادغام دانشگاه‌ها برای هم‌افزایی نیروها، پیشبرد امور و افزایش رتبه‌بندی بین‌المللی آنان را از تجربیات موفق جهانی دانست. 

لاریجانی که در نشست هیأت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران با روسای دانشکده‌های تابع این دانشگاه سخن می‌گفت، افزود: ما مجری تصمیمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم و ماموریت داریم که کار خود را با همت، تلاش، جدیت و همکاری پیش ببریم. استراتژی وزارت بهداشت در ادغام، یکپارچه‌سازی خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی پژوهشی در شهر تهران بود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بعد از این که کرج به استان تبدیل شد بحث انتقال دانشگاه ایران به کرج مطرح بود که وزیر بهداشت برای این که در ایاب و ذهاب استادان ساکن تهران مشکلی ایجاد نشود ادغام را پذیرفت. 

وی با اشاره به تجربیات دانشگاه‌های بین‌المللی در زمینه ادغام دانشگاه‌ها یادآور شد: به تازگی دو دانشگاه بزرگ ملی ایرلند ادغام شد و در هند نیز کالجی وجود دارد که ماهیت فعالیت آن برای کمک به ادغام و یا جداسازی دانشگاه‌ها است. 

لاریجانی با اشاره به رقابت علمی دانشگاه‌ها در عرصه بین‌المللی گفت: اکنون با توان بیشتر در جهت تحقق سند چشم‌انداز می‌توانیم نقش خود را در منطقه و جهان ایفا کنیم. برای این که به رسالت ملی خود عمل کنیم و راه را برای دستیابی به اهداف ترسیم شده در اسناد برنامه‌ای کشور فراهم سازیم چاره‌ای جز ادغام نداریم. 

وی با بیان این که اعضای هیأت علمی جدید دوستان ما و دانشجویان فرزندان ما هستند، افزود: امور عالم با تدبیر اداره می‌شود، ما چه باشیم و چه نباشیم کارها انجام می‌شود. 

مهم این است که ما به وظیفه ای که به ما سپرده شده است درست عمل کنیم. بنابراین با توکل به خدا و با هم افزایی و همکاری یکدیگر جلو می‌رویم و می‌توانیم برنامه‌های توسعه‌ای را به اجرا درآوریم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بنا نیست هیچ کاری متوقف شود و افراد هر نوآوری، رشته و برنامه‌های بین‌رشته‌ای جدید، پژوهشکده و پژوهشگاه جدیدی را که بخواهند ایجاد کنند ما از آن استقبال و شرایط عملیاتی شدن آن را فراهم می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین