کد خبر: ۱۱۲۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۲
لاریجانی، رئیس ‌مجلس شورای اسلامی:

اقدامات آمریکا قرقره‌ کردن سناریو دروغین مبارزه با تروریسم است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقدامات آمریکا قرقره کردن مداوم سناریو دروغین مبارزه با تروریسم است که در عمل به کابوس مداخله موذیانه آنها تعبیر می‌شود. 

علی لاریجانی در ابتدای جلسه امروز مجلس طی سخنانی با معنی‌دار و قابل تقدیر خواندن حضور ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان، به بررسی پرونده حقوق بشر آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: اگر در شورای حقوق بشر سازمان ملل به برخی نکاتی که ملت ایران در روز 13 آبان 57 به آن اشاره کردند توجه و تصمیم‌گیری شود، برای اصلاح رفتار استکباری آمریکا اهمیت دارد. 

وی افزود: اینک شورای حقوق بشر سازمان ملل در آزمون حیثیتی قرار گرفته است. زیرا درباره رفتار خارج از روابط و عرف حقوق بین‌الملل و حقوق بشر آمریکا آنقدر مقاله و کتاب در این سال‌ها نوشته شده است که این شورا با کمبود اطلاعات مواجه نیست؛ از زیر‌پا گذاشتن روابط اولیه حقوقی افراد در دستگیری و شکنجه زندانیان گوانتانامو و ابو‌غریب به بهانه اولویت مسائل امنیتی آمریکا، تا جنایات متعدد سربازان و نیروهای شرکت‌های امنیتی آمریکا مخصوصا در عراق و افغانستان و هم‌نوایی جنایتکارانه این کشور با رژیم صهیونیستی و دخالت سرویس اطلاعاتی آن در ترورها و کودتاها. 

رئیس‌مجلس‌شورای اسلامی تصریح کرد: همه این موارد نشانگر پرونده قطور یک نظام ستمگر اما پر مدعا است و انتظار جهانیان است که جدا از وظیفه بین‌المللی شورای حقوق بشر آمریکا، حداقل برای حفظ اعتبار خود به پرونده سیاه این رژیم در زمینه حقوق انسان‌ها توجه کند. 

لاریجانی یادآور شد: در همین ارتباط حوادث تروریستی وسیعی در عراق در روزهای اخیر و چند اقدام تروریستی در پاکستان قابل بررسی است. زیرا عراق و افغانستان به وسیله آمریکا اشغال شد و به همین خاطر باید نسبت به حوادث تروریستی در آن کشورها پاسخگو باشد. در حالیکه مشاهده می‌کنید نه تنها از بار ایجاد امنیت شانه خالی می‌کنند، بلکه با اقدامات موذیانه و ماجراجویانه از یک سو، بانگ مبارزه با تروریست سر می‌دهند و از جانب دیگر با تروریست‌ها مذاکرات پنهانی سامان می‌دهند. و جالب‌تر رفتار دولت انگلیس است که در مذاکراه با تروریست‌ها موضع خود را متفاوت از آمریکا تعریف می‌کند! 

وی گفت: همة این اقدامات را باید در سناریو قرقره کردن مداوم دروغین مبارزه با تروریسم دانست که در عمل به کابوس مداخله موذیانه آنها تعبیر می‌شود. 

لاریجانی با بیان اینکه برای سران آمریکا نتایج انتخابات اخیر باید درسی باشد که بازتاب همینگونه اقدامات دوگانه و موذیانه آنهاست، یادآور شد: دنیای امروز نیازمند ژست‌های تصنعی در سخنرانی‌ها نیست، ملت‌ها به اعمال حکمرانان توجه می‌کنند همانگونه که رهبر معظم انقلاب مکررا خطر این تزویر جدید را متذکر شدند و ملت عزیز را بر استقامت در مبارزه با استکبار آمریکا راهنمایی کردند و مردم رشید ایران در روز 13 آبان امسال درک عمیق خود را در این مبارزه نشان دادند. 

وی در پایان اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی این حضور درخشنده ملت را در مبارزه با استکبار ستایش می‌کند و توصیه می‌کند همه سیاستمداران با چراغ راهنمای ولایت فقیه در این میدان حرکت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین