کد خبر: ۱۱۲۷۸۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۷
رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین:

اگر اصول‌گرایان رقیب جدی نداشته باشند، رقابت انتخاباتی رنگ‌و بوی جدی به خود نخواهد گرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: اگر اصول‌گرایان در عرصه رقابت، رقیب جدی و پا به کاری نداشته باشند رقابت انتخاباتی رنگ‌و بوی جدی به خود نخواهد گرفت. 

ابوالقاسم رئوفیان با بیان این‌که در فضای فعلی رقابت چندانی میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان وجود ندارد، اظهار کرد: وزارت کشور، دولت و سایر نهادها باید شرایطی را فراهم کنند که رقابت به عرصه اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان کشیده شود تا در انتخابات آتی مجلس، رقابتی پرشور و نشاط را شاهد باشیم. 

وی با بیان این‌که امیدوارم مسئولان مملکتی فضایی ایجاد کنند که اصلاح‌طلبان رقیب و انگیزه‌ای برای حضور در عرصه انتخاباتی داشته باشند، تصریح کرد: در هر انتخاباتی آنچه که فضای انتخابات را پرشور می‌کند رقابت جدی، قانون‌مند و مبتنی بر اخلاق رقابتی است. 

این فعال سیاسی با اعتقاد به این‌که اصلاح‌طلبان باید نسبت به بیان استراتژی انتخاباتی خود در مجلس پیشرو اقدام کنند،‌ افزود: عدم اعلام استراتژی از سوی اصلاح‌طلبان نشانه عدم حضور آن‌ها در صحنه انتخاباتی است، پس نباید اصلاح‌طلبان به این تصور که در این نوبت حضور نخواهند داشت دامن بزنند بلکه با تبیین راهبرد انتخاباتی حضور خود را اعلام کنند. 

رئوفیان با بیان این‌که طبیعی است اگر اصول‌گرایان در عرصه رقابت، رقیب جدی و پا به کاری نداشته باشند رقابت انتخاباتی رنگ و بوی جدی به خود نخواهد گرفت، افزود: اصولگرایان اعم از احزاب و تشکل‌های اصول‌گرا و دولت و به خصوص وزارت کشور باید تلاش کنند فضایی را پدید آورند که زمینه حضور اصلاح‌طلبان با رغبت و رویکرد مثبت و نگاه خوش‌بین فراهم شود. 

وی با اشاره به این‌که اصول‌گرایان طیف‌های مختلف با رویکردهای نسبتا متفاوت هستند، اما در مجموع اصول‌گرا هستند، گفت: اصول‌گراها باید در ارتباط با چگونگی رقابت جدی در عرصه انتخاباتی تدبیر کنند و به این نتیجه برسند که چه کارهای جدی می‌توانند در رقابت با رقبای اصولگرای خود در عرصه انتخابات در پیش بگیرند تا شور و نشاط انتخاباتی به وجود آید، پس چه اصلاح‌طلبان به میدان آیند و یا در عرصه انتخابات غایب باشند، اصول‌گرایان بالاخره در انتخابات نسبت به یکدیگر رقیب خواهند داشت پس باید به نوع و نحوه رقابت توجه کنند. 

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با اشاره به تلاش‌هایی که مبنی بر ایجاد وحدت در بین اصول‌گرایان انجام می‌شود، تصریح کرد: اگر اصلاح‌طلبان تصمیم به عدم حضور در عرصه رقابت داشته باشند، تلاش در جهت وحدت اصول‌گرایان در انتخابات کار درستی نیست، چرا که انتخابات‌ها با رقابت به شور و نشاط می‌رسند. 

رئوفیان با بیان این‌که اگر عرصه رقابت سیاسی بین یک طیف خلاصه شود، رقابتی وجود نخواهد داشت و تعارف خواهد بود، اظهار کرد: بین تعارف و رقابت هیچ‌گونه وجه اشتراکی وجود ندارد، لذا وقتی تعارف باشد رقابت موضوعیت پیدا نمی‌کند. پس میان یک طیف که دارای یک رویکرد هستند رقابت موضوعیت پیدا نمی‌کند و کار به تعارف می‌رسد. 

این فعال سیاسی با اشاره به این‌که جامعه به مرحله‌ای از رشد و بلوغ سیاسی رسیده است که به سمت افراد معتدل و به دور از گفتمان افراطی گرایانه و رفتارهای افراطی تمایل پیدا کند، گفت: بنا بر توصیه مقام معظم رهبری، چهره‌های شاخص و مطرح که مورد توجه نظام و مردم هستند، باید روش اعتدال را در پیش بگیرند و در نهایت کسانی که گفتار، رفتار و مشی اعتدالی دارند، مورد استقبال و اقبال مردم قرار می‌گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
0
0
کلاً این اصولگرایان!! بقیه رو به عنوان هیزم انتخاباتی می خوان که خودشون برندش باشن!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین