کد خبر: ۱۱۲۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۰
محسنی‌بندپی، عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس،:

ابزارهای فعالیت اصلاح‌طلبان محدود شده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ یک عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس، تشکیل ائتلافی از اصول‌گرایان منتقد و اصلاح‌طلبان را بعید دانست و در ارزیابی علت کم‌رنگ شدن فعالیت اصلاح‌طلبان گفت: باید بررسی و واکاوی شود که این امر ناشی از چه عواملی است؟ مثلا یکی از ابزارهای فعالیت اصلاح‌طلبان یعنی مطبوعات و عرصه رسانه، برای این جریان تا حد زیادی محدود شده است، لذا این‌گونه نیست که بگوییم این جریان فعال نبوده، بلکه ابزار فعالیت از آنها گرفته شده است. 

انوشیروان محسنی‌بندپی با تاکید بر بعید دانستن شکل‌گیری تشکیلاتی از ائتلاف اصولگرایان منتقد و اصلاح‌طلبان گفت: البته بعضا در برخی موضع‌گیری‌ها مانند مسائل اقتصادی، برنامه پنجم، نحوه اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها و مسائل این‌چنینی مشاهده می‌کنیم که برخی دیدگاه‌های اصولگرایان منتقد دولت به اصلاح‌طلبانی که نقد منصفانه داشته و می‌خواهند راه‌حلی ارائه دهند، نزدیک می‌شود. 

وی افزود: شاید تشکیلاتی به صورت رسمی بین این دو جریان شکل نگیرد، اما گاهی مواضع آنها در قبال عملکرد اجرایی به هم نزدیک شده و در یک مسیر قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که این تصور در بیرون ایجاد شده که آنها می‌خواهند ائتلافی را با هم شکل دهند که تصور نمی‌شود چنین ائتلافی تشکیل شود. 

نماینده مردم نوشهر و چالوس در خانه ملت در ادامه در خصوص کم‌رنگ شدن فعالیت اصلاح‌طلبان در عرصه سیاسی و راهکار فعال‌تر شدن این جریان نیز، گفت: کم‌رنگ شدن فعالیت اصلاح‌طلبان باید بررسی و واکاوی شود که این امر ناشی از چه عواملی است؟ باید توجه کرد که مثلا یکی از ابزارهای فعالیت اصلاح‌طلبان یعنی مطبوعات و عرصه رسانه، برای این جریان تا حد زیادی محدود شده است، لذا این‌گونه نیست که بگوییم این جریان فعال نبوده، بلکه ابزار فعالیت از آنها گرفته شده است. 

عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس هم‌چنین با وارد دانستن برخی انتقادات به دستگاه اجرایی افزود: این که اصلاح‌طلبان چه برنامه‌ای برای ادامه فعالیت خود دارند، مسئله مهمی است. اصلاح‌طلبان معتقدند که باید در چارچوب قوانین و مقررات موجود به فعالیت خود ادامه دهند و در این راستا خود را از نظام جدا نمی‌دانند. همان‌طور که از ابتدای انقلاب هم در صحنه بوده و همیشه فعالیت داشتند، در حال حاضر هم که اصلاح‌طلبان بنا بر مقتضیات موجود مشغول فعالیت هستند – مثلا در قالب فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس – در این رابطه فعال هستند. اصلاح‌طلبان دیگر هم با محدودیت‌هایی مواجهند که شاید نتوانند با استفاده از ابزار رسانه‌ای فعالیت‌هایشان را به گوش آحاد جامعه برسانند؛ اما همه آنها به نظام و فعالیت درون چارچوب‌های نظام علاقه‌مند هستند. 

محسنی بند‌پی در عین حال باز شدن فضا برای فعالیت سیاسی اصلاح‌طلبان منتقد دولت در اجرا و سیاست‌گذاری را به نفع تکامل آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین