کد خبر: ۱۱۲۸۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۸
پول ندادن به ورزش حرفه‌‌ای خلاف حرفه‌‌ای‌گری است

انتقاد شديد كفاشيان از مجلس

بخش خصوصی هيچ انگيزه‌ای برای ورود به فوتبال ندارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس فدراسیون فوتبال با انتقاد شدید از مجلس شورای اسلامی به دلیل تصویب نشدن طرح اختصاص یک درصد بودجه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی به ورزش و ممنوع شدن دولت از هزینه کردن در ورزش حرفه‌‌ای، گفت: این مسأله بر خلاف حرفه‌‌ای شدن ورزش است. 

علی کفاشیان درباره تصمیم نمایندگان مجلس در رد طرح اختصاص یک درصد بودجه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی به ورزش حرفه‌ای گفت: اگر این طرح تصویب می‌شد خیلی مشکلات و مسائل در ورزش حل می‌شد. به نظرم این قانون پیشرفته‌ای بود که در آن سهم هر دستگاه و سازمان در اختصاص بودجه به ورزش مشخص شده بود. متاسفم که مجلس دوباره به سال‌های گذشته بازگشت. دوباره باید برویم و چانه‌زنی کنیم تا بودجه‌ای را به ورزش بیاوریم. 

وی درباره صحبت‌های سید جلال یحیی‌زاده که گفته بود 2 نفر از مراجع عظام از پول‌هایی که در ورزش خرج می‌شود انتقاد کرده‌اند و این یکی از دلایل رد این طرح بوده، گفت: بر اساس شایعاتی که در برخی روزنامه‌ها منتشر می‌شود چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند اما واقعیت چیز دیگری است. ما در فوتبال کالایی را به مردم ارائه می‌دهیم که این کالا می‌تواند ساعت‌ها مردم را سرگرم کند. الان اگر ما اجازه ندهیم که بازی‌های استقلال و پرسپولیس از تلویزیون پخش شود، صدا و سیما باید ده‌ها میلیارد تومان بدهد تا سریالی ساخته شود. 

کفاشیان افزود: به نظرم این که به ورزش حرفه‌‌ای پول داده نشود، خلاف حر‌فه‌‌ای شدن است. مگر می‌شود که به بخش ورزش حرفه‌ای کمک نکرد؟! اگر این جور است خب، به‌طور مثال ما اجازه نمی‌دهیم بازی استقلال و پرسپولیس پخش شود، ‌آن وقت صدا و سیما به چه قیمتی حاضر است حق پخش این بازی را بخرد؟ 

وی با رد این نظریه که با قانون جدید بخش خصوصی می‌تواند برای ساخت ورزشگاه از دولت پول بگیرد، گفت: این امکان پذیر نیست. در فوتبال ما درآمد یک است و هزینه ده. الان من به شما با قاطعیت می‌گویم که بخش خصوصی حاضر نیست که وارد فوتبال شود و انگیزه‌ای برای این کار ندارد. اگر بخواهیم این جوری به ورزش حرفه‌ای نگاه کنیم، باید برویم و تیله بازی کنیم! 

رییس فدراسیون فوتبال درپاسخ به این ادعا که ناکامی تیم‌های فوتبال نوجوانان و جوانان یکی از دلایل عدم تصویب قانون اختصاص یک درصد از بودجه سازمان‌های دولتی به ورزش بوده گفت: تیم نوجوانان کره‌جنوبی با این همه سرمایه‌گزاری حتی نمی‌تواند از مرحله گروهی بالا بیاید. باید بدانیم که این فوتبال است. اگر هم کسی مدعی است که کره شمالی با هزینه بسیار کم در این چند وقت اخیر به موفقیت‌های زیادی رسیده باید بگویم تیم کره شمالی با یک دیسیپلین خاصی اداره می‌شود و در آنجا یک نفر سفت و سخت دستور می‌دهد و بقیه کار انجام می‌دهند. به اعتقاد من باید برای فدراسیون‌ها و باشگاه‌هایی که تیم‌های پایه‌ای دارند، امتیاز ویژه‌ای را اختصاص داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین