کد خبر: ۱۱۲۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۱

چرا ظرفیت چند میلیونی اینترنت پرسرعت در کشور خالی مانده است؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایران حداقل ظرفیت 10 میلیون مشترک اینترنت پرسرعت را داشته و بازار ADSL کشورمان توانایی و قابلیت 9 میلیون ظرفیت ADSL دیگر را نیز داراست که فعلا این ظرفیت خالی است. 

دکتر داود زارعیان - مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران
با بیان این مطلب اظهار کرد: بنابراین هم برای شرکت مخابرات ایران و هم برای شرکت‌های ندا جای کار دارد و بهتر است این شرکت‌ها بیشتر وارد این بازار شده و ما نیز عرصه فعالیت را برای آن‌ها فراهم می‌کنیم. 

او با اشاره به برخی اظهارات مطرح شده از شرکت‌های ندا یا ارائه‌کنندگان اینترنت پرسرعت مبنی بر اینکه شرکت مخابرات ایران بر اساس طرح تجاری خود به جای رگولاتوری در حال تنظیم بازار است، گفت: شرکت‌های ندا جنجال رسانه‌یی می‌کنند و در حالی که شرکت مخابرات در حالی وارد حوزه اینترنت شده که اکنون ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت پایین‌ترین ضریب نفوذ نسبت به سایر کشورهاست و حدود 800 هزار مشترک اینترنت پرسرعت دارد که این خوب نیست. 

وی گفت: اصولا یکی از شگردهای شرکت‌های ندا این است که همیشه جاهایی به مردم خدمت‌رسانی دارند که برایشان سودآور است و سرویس‌هایی هم که ارائه می‌دهند بر اساس پروانه است. 

او ادامه داد: بارها به شرکت‌های ندا گفتیم که مخابرات قصد کناره‌گیری یا رقابت با این شرکت‌ها را ندارد و اعلام آمادگی کردیم که حاضریم با آن‌ها وارد تعامل شویم و نمی‌خواهیم به فاز اجرا در همه‌ی حوزه‌ها وارد شویم. 

زارعیان با اشاره به پروانه شرکت مخابرات ایران گفت: در این پروانه تاکید شده که شرکت مخابرات ایران سرویس‌های تلفن ثابت، تلفن همراه، اینترنت و دیتا را ارائه می‌دهد و ما غیر از این سرویس‌ها را ارائه نمی‌دهیم که بخواهیم در این زمینه خودمان تنظیم کننده باشیم. 

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با اشاره به تعرفه‌های تلفن ثابت گفت: علی‌رغم اینکه تعرفه‌های مخابرات حدود 10 سال است که بدون تغییر مانده از جمله تلفن ثابت و ارتباط روستایی، از طرفی شرکت مخابرات نیز در حال حاضر یارانه زیادی پرداخت کرده ولی قیمت تمام شده را نیز دریافت نمی‌کند چون رگولاتوری تعرفه‌های قدیمی را اجرا می‌کند و تغییر تعرفه‌ها را تایید نکرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین