کد خبر: ۱۱۲۸۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۹

فارغ‌التحصیلان مطالعات رسانه‌ای، دارای دومین نرخ بالای بیکاری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس آماری که به تازگی در انگلیس منتشر شده، فارغ‌التحصیلان مطالعات رسانه‌‌ای با دومین سطح بالای بیکاری در میان کسانی که از دانشگاه خارج می‌شوند، مواجه هستند.

آمار منتشر شده از سوی واحد خدمات مشاغل تحصیلات عالی (HECSU) که بر اساس پرسش از 225 هزار فارغ‌التحصیل در ماه ژانویه تهیه شده، نشان می‌دهد 14.6 درصد از فارغ‌التحصیلان مطالعات رسانه‌ای نظرسنجی شونده شش ماه پس از ترک دانشگاه کاری نیافته‌اند.

دانشجویان آی تی وضعیت دشوارتری داشته‌اند به طوریکه 16.3 درصد آن‌ها هنوز پس از شش ماه بیکار بودند، اما فارغ‌التحصیلان مطالعات رسانه‌ای در این زمینه بالاتر از دانشجویان سیاست، هنرهای زیبا، بیولوژی، تاریخ و انگلیسی بودند.

بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان مطالعات رسانه‌ای 2.6 درصد نسبت به آمار منتشر شده در سال 2009 افزایش یافته و طبق این آمار، 64 درصد از فارغ‌التحصیلان مطالعات رسانه‌ای نظرسنجی‌شونده در انگلیس و حدود 1.1 درصد در خارج از این کشور مشغول به کار بودند.

این نظرسنجی 82 درصد از کسانی را که دوره لیسانس را در تابستان گذشته کامل کردند و در انگلیس زندگی می‌کنند، تحت پوشش قرار داد و در آن خاطرنشان شده 8.9 درصد از کل 21 هزار فارغ‌التحصیل پس از شش ماه هنوز بیکارند که بالاترین آمار بیکاری در 17 سال گذشته محسوب می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین