کد خبر: ۱۱۲۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰
در ادامه بررسی برنامه پنجم توسعه؛

مجلس به استخدام سالانه 15 هزار نیروی بهداشتی درمانی رای نداد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایندگان مجلس به پیشنهادی مبنی‌بر اینکه سالانه 15 هزار نفر از نیروهای بهداشتی، درمانی استخدام شوند به‌گونه‌ای که حداقل 55 درصد آن را کادر پرستاری تشکیل دهند، رای منفی داد. 

در جلسه علنی امروز مجلس و در پایان بررسی بخش سلامت برنامه پنجم توسعه، نمایندگان با پیشنهادی که برای الحاق به ماده 42 برنامه، مبنی‌بر اینکه دولت موظف به استخدام سالانه 15 هزار نفر از نیروهای بهداشتی درمانی به‌گونه‌ای که حداقل 55 درصد آن را کادر پرستاری تشکیل می‌دهند مطرح شد، پس از اخطارها و تذکرات برخی از نمایندگان به آن رای منفی دادند. 

احمد توکلی نماینده تهران از مخالفین این پیشنهاد، معتقد بود؛ نباید تکلیفی بر عهده دولت گذاشته شود و مقام معظم رهبری در دیدار با هیأتی از مجلس تاکید کرده‌اند که بار مالی زیادی بر دوش دولت گذاشته نشود. 

وی خاطر‌نشان کرد: من موافقم که کمبود پرستار و مراقب بالینی وجود دارد. اما اینکه دولت در برنامه پنجم موظف شود سالانه 15 هزار نفر را استخدام کند به علت آنکه برآورد دقیقی وجود ندارد، نادرست است. 

در ادامه برخی از نمایندگانی معتقد بودند به دلیل آنکه رئیس‌جمهوری وعده استخدام 15 هزار نفر از پرستاران را داده است این موضوع باید در برنامه پنجم گنجانده شود. 

محمد رضا خباز نماینده کاشمر از جمله این نمایندگان بود که معتقد بود در صورتیکه مجلس به این پیشنهاد رای منفی بدهد تصور می‌شود که رئیس‌جمهور وعده داده است و مجلس آن را تصویب نکرده است. 

از سوی دیگر برخی از نمایندگان همچون ادیانی‌راد معتقد بودند که استخدام پرستاران باید در قالب بودجه سالانه بررسی شود و بررسی آن در برنامه درست نیست. 

در پایان، نمایندگان به این پیشنهاد رای منفی دادند و استخدام 15 هزار نفر پرستار در برنامه پنجم بودجه گنجانده نشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین