کد خبر: ۱۱۲۸۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰
عضو فراکسیون خط امام(ره) در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب:

گرایش اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان منتقد به یکدیگر ناشی از ضعف احزاب در کشور است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سروییس سیاسی: محسن نریمان در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب درخصوص تشکیل گروه جدیدی از اصول‌گرایان منتقد و اصلاح‌طلبان اظهارداشت: با اتفاقاتی که در کشور رخ داده است این احتمال وجود دارد که در آینده گروهی متشکل از منتقدان منطقی ‌اصول‌گرایان با اصلاح‌طلبان تشکیل شود.

وی ادامه داد: نمونه‌های همکاری اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان را می‌توان در انتخاب لاریجانی به عنوان رئیس مجلس به وضوح مشاهده کرد.

عضو فراکسیون خط امام(ره) تصریح کرد: ما معمولا در ایام نزدیک به انتخابات نیز شاهد تشکیل گروه‌های جدید با ائتلاف‌های جدید هستیم که معمولا هم در بدنه سیاسی کشور ماندگار می‌شوند.

نریمان خاطرنشان کرد: علت این ائتلاف‌ها ضعیف بودن حزب در کشور است. هنوز مسائل حزبی در کشور ما تبیین نشده است بر حسب نیازها و ضرورت‌هایی که اتفاق می‌افتد به سرعت گروه‌هایی سیاسی در کشور شکل می‌گیرد و چون این حزب‌ها و دسته‌جات ضعیف هستند به سرعت از دل همین احزاب گروه‌های دیگر شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید قوانینی در کشور گذراند که انتخابات حزبی باشد، گفت: احزاب باید در انتخابات نقش‌آفرین باشند در کشورهایی که دموکراسی در آن سال‌های مدید تجربه شده است و سیستم پارلمانی دارند شکل‌گیری احزاب بر تشکیل پارلمان تقدم دارد اما این موضوع در کشور ما برعکس است.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از رسالت‌های مجلس این است که زمنیه
شکل‌گیری احزاب قوی را فراهم کند.

نریمان گفت: آنچه امروز ما در جامعه خود شاهد هستیم و شایعه تشکیل گروه سیاسی سومی در کشور به گوش می‌رسد همه و همه به خاطر نبود حزب قوی در کشور است چون حزب قوی نداریم دسته جات مختلف داریم که در برهه‌های مختلف تاریخی رویکرد متفاوتی از آنها ‌بینیم.

وی افزود: اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان منطقی آنجا که در نظرات و مواضع اشتراک دارند با یکدیگر ائتلاف می‌کنند وچه بسا وقایع دیگر این گروه‌ها را به هم نزدیک‌تر یا از هم دورتر کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین