کد خبر: ۱۱۲۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴

دبیرکل فدراسیون وزنه‌برداری آسیا: برخی‌ها از داخل در محرومیت حسینی نقش داشتند

اعلام دوپینگی بودن علی‌حسینی توطئه است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل فدراسیون وزنه‌برداری آسیا با غیرشفاف خواندن موضوع دوپینگ سعیدعلی حسینی، گفت: «تاکید می‌کنم افرادی در داخل بودند که نقش ماهرانه‌ای در این خصوص بازی کردند.» 

علی مرادی که در حال حاضر برای بازی‌های آسیایی گوانگجو در چین به‌سر می‌برد در خصوص محرومیت سعید علی حسینی می‌گوید: «فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در زمینه اعلام دوپینگ علی حسینی شفاف عمل نکرده که متاسفانه عده‌ای هم از داخل نقش خود را در این شرایط به‌خوبی بازی می‌کنند. اینکه فدراسیون بین‌المللی تنها دو روز به آغاز رقابت‌های جهانی، نام علی حسینی را به عنوان وزنه‌بردار دوپینگی اعلام می‌کند، از غیرشفاف بودن ماجرا حکایت دارد. فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری این مدت را به تعویق انداخت و طی این مدت به عنوان جریمه قانونی دلار از ایران دریافت می‌کرد. به نظر من این برای این بود که آنها از فدراسیون ایران بهره‌برداری کنند.»

علی مرادی اعلام محرومیت علی حسینی را امری هماهنگ شده و هدفمند از سوی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری اعلام کرد و گفت: «چرا در آستانه بازی‌های آسیایی گوانگجو خبر محرومیت علی حسینی اعلام می‌شود؟ آیا این به معنای برهم زدن آرامش تیم ملی در شرایط فعلی نیست؟ به نظر من موارد مشکوکی در این پرونده دیده می‌شود که باید مورد بررسی قرار بگیرد.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا هیچ راهی برای برگرداندن رای وجود ندارد، ادامه می‌دهد: «شاید بتوان از طریق دادگاه عالی ورزش (CAS) فرجام‌خواهی کرد اما بعید است رای عوض شود. اما به هر تقدیر مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری باید پیگیر موضوع باشند و از حق و حقوق جوانان کشورمان دفاع کنند. زمانی که من ریاست فدراسیون وزنه‌برداری را بر عهده داشتم 9 تن از وزنه برداران کشورمان دوپینگی اعلام شدند که من آن را توطئه می‌دانم و محرومیت علی حسینی هم در راستای همان توطئه‌هاست.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین