کد خبر: ۱۱۲۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۸

افزایش 10 درصدی قیمت مسکن تا 6 ماه آینده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد علی ربانی، عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان این که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اثرات روانی خود را بر روند فزاینده قیمت مسکن در ایران گذاشته است، تصریح کرد: با اجرای کامل این قانون نرخ مصالح ساختمانی به خصوص آهن و سیمان به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. 

وی اجرای سیاست مسکن مهر را موجب ایجاد رکود در بازار فعلی مسکن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مسئول کشور خواهان تداوم این رکود هستند، این در حالیست که از نگاه بانک مرکزی رکود فعلی مسکن یک رکودی مطلوب است.
 
ربانی، با بیان این که انتظار کاهش نرخ مسکن در بخش متوسط وجود ندارد، تصریح کرد: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در صورتی که نظارت و کنترل دولت در بخش مصالح ساختمانی صورت نگیرد نرخ مسکن به میزان قابل توجهی افزایش خاهد یافت. 

ربانی در ادامه یادآور شد: هم اکنون هر چند که سهم بالای هزینه مسکن در سبد هزینه خانوار عمدتا ناشی از سهم بالای هزینه زمین در قیمت تمام شده مسکن است ولی از سوی دیگر کاهش هزینه‌های تولید مسکن و به موازات آن افزایش میزان عمر مفید مسکن‌های تولید شده و همچنین افزایش ایمنی این واحدها در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری مسکن باید مورد توجه قرار گیرد و این ملاحظات در کنار سیاست‌هایی که منجر به کاهش سهم قیمت در کشور شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین