کد خبر: ۱۱۲۹۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۶

2 حزب نظامی میانمار در انتخابات سراسری اعلام پیروزی کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دو حزب مورد حمایت نظامیان حاکم در میانمار اعلام کرده‌اند که در انتخابات پارلمانی سراسری و شوراهای محلی این کشور پیروز شده‌اند. 

به گزارش آسوشیتدپرس، مقام‌های دولت نظامی میانمار هنوز نتایج انتخابات را اعلام نکرده‌اند اما کارشناسان معتقدند که بی‌تردید دو حزب «اتحاد همبستگی» و «پیشرفت» که از حمایت شورای نظامی حاکم برخوردار هستند، برندگان اصلی این انتخابات خواهند بود.
 
این نخستین انتخابات در میانمار طی 20 سال گذشته، برای گزینش اعضای دو مجلس نمایندگان و سنا و شوراهای محلی چهارده‌گانه بود. 

احزاب مخالف دولت اعلام کردند که تقلب گسترده‌ای صورت گرفته و مقام‌های دولتی، مردم را مجبور کردند رای خود را به نفع احزاب مورد حمایت نظامیان به صندوق بریزند. 

براساس قانون اصلاح شده انتخابات که چندی پیش به تصویب رسید، یک چهارم کرسی‌های نمایندگی دو مجلس به نظامیان حاکم تعلق خواهد گرفت. 

«آنگ سان سوچی»، رهبر مخالفان دولت تحت نظارت شدید قرار داشت و بیشتر خبرنگاران خارجی و ناظران جهانی از نظارت بر روند رای‌گیری محروم بودند. 

حزب «ائتلاف ملی برای دموکراسی میانمار» به رهبری آنگ سان سوچی این انتخابات را تحریم کرده بود. 

گزارش‌های دریافتی از «رانگون»، پایتخت بازرگانی این کشور حاکی از شمار اندک رای دهندگان و استقبال سرد از این انتخابات بوده است. 

«باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز طی بیانیه‌ای انتخابات میانمار را ناسالم و غیرآزاد دانست. 

کاخ سفید گفته است که انتخابات میانمار بدون ناظران جهانی آگاه به معیارهای انتخابات قانونی برگزار شده و دوهزار و 100 زندانی سیاسی این کشور، یکی از تلخ‌ترین مصداق‌های غیر آزاد بودن این انتخابات است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین