کد خبر: ۱۱۲۹۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۰
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌و گو با آفتاب:

فیلترینگ سلیقه‌ای برخی سایت‌ها به‌خاطر خلاء قانونی در ارتباط با رسانه‌هاست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: جواد آرین‌منش در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب درخصوص فیلترینگ برخی سایت‌های مربوط به اصلاح‌طلبان در هفته‌های اخیر اظهارداشت: ما در ارتباط با رسانه‌های نوین مثل اینترنت و سایت‌ها و وبلاگ‌ها و همچنین موبایل و رسانه‌هایی که در سال‌های اخیر به عرصه اطلاع‌رسانی وارد شده‌اند با یک خلاء قانونی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: درحال حاضر کمیسیون فرهنگی برای رفع این خلاء‌قانونی با همکاری وزارت ارشاد لایحه جامع رسانه‌ها را در دست تهیه دارد که پیش‌نویس آن تهیه شده و به‌زودی به دولت  و مجلس برای بررسی درصحن مجلس ارائه خواهد شد.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: فیلتر شدن برخی سایت‌ها در برهه‌های تاریخی قطعا به دلیل نبود قانون در این زمینه است که باعث می‌شود هر کس بنا به سلیقه و برداشت‌های خود عمل کند. حتی شوراهایی که در ارتباط با فیلترینگ فعالیت می‌کنند براساس آئین‌نامه اقدام می‌کنند که مصوب دولت است بنابراین سلیقه در این تصمیم‌گیری دخیل است.

آرین‌منش گفت: معتقدیم این آئین‌نامه‌ها باید پشتوانه قانونی داشته باشد که دستگاه قضایی بتواند جرم را از رفتارهای غیرمجرمانه تشخیص دهد.

وی با اشاره به اخباری مبنی‌بر فیلترینگ برخی سایت‌های منتسب به اصلاح‌طلبان گفت: اطلاعی در این باره ندارم اما آنچه مشخص است این است که اگر این گروه مطابق قوانین کشور فعالیت می‌کنند نباید چنین برخوردهایی با آنان صورت بگیرد و باید طبق قوانین و مقررات قانونی و نه سلیقه و جناح و تفکر با آنها برخورد شود.

نماینده مشهد تاکید کرد: ما در این حوزه خلاء قانونی داریم که باعث می‌شود در این وادی گاهی رفتارها و حرکات سلیقه‌ای سر بزند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین