کد خبر: ۱۱۲۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۰

چاقوكشی و درگیری در جشنواره تئاتر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در مراسم اختتامیه در حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اغتشاش، درگیری فیزیكی و مجروح شدن یكی از هنرمندان منجر شد.

به گزارش آتی‌، اختتامیه بیست و دومین جشنواره تناتر استانی كهگیلویه و بویراحمد در یاسوج شب گذشته در حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اغتشاش، درگیری فیزیكی و مجروح شدن یكی از هنرمندان منجر شد.

این حادثه زمانی رخ داد كه جمعی از هنرمندان بعد از اعلام گروه‌ها و نفرات برتر این جشنواره به محل برگزاری نشست خبری حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هجوم برده و اعتراض خود را با داد و هیاهو نسبت به داوری اعلام كردند.

این افراد خواستار بررسی مجدد كار داوری بودند كه با وساطت و دخالت خبرنگاران و برخی از متولیان به بیرون هدایت شدند ولی درگیری در بیرون ادامه یافت و معترضان با هم به درگیری فیزیكی پرداختند كه این امربه مجروح شدن شدید فرزاد عدالت یكی از هنرمندان شهرستان كهگیلویه منجر شد.

به گفته شاهدان عینی چند نفر با استفاده از سلاح سرد (چاقو و قمه) به فرد مضروب حمله برده و وی را با ضربات چاقو به شدت مجروح كردند و سپس متواری شدند. وضعیت نامبرده كه در حال كماست وخیم گزارش شده است.

نیروی انتظامی نیز وارد صحنه شد و با استفاده از دوربین های مداربسته ساختمان اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اقدام به شناسایی ضارب یا ضاربان كردند.

از ابتدای شروع برنامه برخی با سوت زدن و سروصدا به دنبال اخلال در مراسم و سخنرانی‌ها بودند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد این حادثه و اعتراض به داوری جشنواره با انتقاد از نحوه برخورد معترضین گفت : بهتر بود معترضین به داوری، از راه قانونی اعتراض خود را اعلام می‌كردند و ما متولیان نیز به طور حتم به همه اعتراض‌ها رسیدگی می‌كردیم.

در این جشنواره كه با حضور 12 گروه نمایش از شهرهای استان طی سه روز برگزار شد دو نمایش به نام‌های چرا نمی‌شناسیم به كارگردانی سید محمد خالقی از دهدشت و نمایش آلبوم شیشه‌ای فقط مال تو بود به كارگردانی صادق بندی از بهمئی برگزیده و به جشنواره منطقه‌ای راه یافتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین