کد خبر: ۱۱۳۰۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۱

محسنی‌اژه‌ای: لایحه جرم سیاسی تا پایان امسال اجرایی نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادستان کل کشور اجرایی شدن لایحه جرم سیاسی تا پایان امسال را بعید دانست و گفت: لایحه جرم سیاسی اکنون مراحل نهایی و قانونی را در مجلس برای تصویب طی می‌کند. 

غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر دوشنبه در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران گفت: موضوع جرم سیاسی از مدت‌ها قبل در مجلس شورای اسلامی مطرح است و قوه قضائیه هم در این خصوص نقطه نظرات کارشناسی خود را ارائه داده است.

وی به مزایای تصویب شدن لایحه جرم سیاسی اشاره کرد و افزود: لایحه جرم سیاسی به شفاف شدن فعالیت‌‌های دستگاه قضایی و جریانات سیاسی که می‌خواهند به صورت قانونی فعالیت کنند کمک می‌کند.

دادستان کل کشوردر پاسخ به سئوالی در خصوص پدیده زندان‌زدایی در کشور اظهار داشت: بخشی از سیاست زندان زدایی از سال‌های گذشته در کشور اجرایی شده و بررسی برخی از موضوعات دیگر این لایحه در مجلس در حال بررسی است.

محسنی اژه‌ای ابراز عقیده کرد: زندان زدایی، آثار خود را به تدریج خواهد گذاشت و این طور نیست که یک دفعه ای اجرا شود. 

وی افزود: این طرح در زمان آیت‌الله شاهرودی رئیس پیشین قوه قضائیه آغاز شده و در مقطع کنونی نیز با جدیت در حال اجراست و آثارش را تدریجی خواهد گذاشت.

سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه لایحه جرم‌زدایی در برنامه پنجم توسعه و برنامه سوم قوه قضاییه دیده شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به فضای کم زندان‌ها و تنوع جرائم در کشور وتناسب فضای زندان‌های طرح زندان‌زدایی می‌تواند گره‌گشا باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین