کد خبر: ۱۱۳۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۶
بر اساس مصوبه مجلس؛

استخدام ۱۰درصد از اعضای هيأت علمی از جامعه ايثارگران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: براساس بند ديگر ماده ۴۸ دولت مکلف است به منظور حفظ کرامت و منزلت ايثارگان و رزمندگان معسر و نيازمند نسبت به تامين معيشت و پوشش بيمه‌ای آنان در قالب بودجه سنواتی اقدام کند.

با تصويب مجلس دولت مکلف شد نسبت به تامين معيشت رزمندگان و ايثارگران نيازمند اقدام کند. 

در ادامه جلسه علنی امروز مجلس ماده ۴۸ لايحه برنامه پنجم توسعه مربوط به ايثارگران، مورد بررسی و تصويب نمايندگان مجلس قرار گرفت.

براساس اين بندها، دانشگاه‌ها و مراکز موسسات آموزشی و پژوهشی و وزارتخانه‌های علوم تحقيقات و فناوری و بهداشت و درمان آموزش پزشکی مکلفند حداقل ۱۰ درصد اعضای هيأت علمی مورد‌نياز خود را از بين جامعه ايثارگران شامل رزمندگان با بيش از ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان بالای ۲۵ درصد، آزادگان بالای ۳ سال اسارت، فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد، فرزندان شهدا و فرزندان آزادگان با بيش از سه سال اسارت که دارای مدرک دکترای تخصصی مورد تاييد وزارتخانه علوم و بهداشت هستند، حسب مورد از طريق استخدام و يا موافقت با انتقال کارکنان ديگر دستگاه‌ها يا تبديل وضعيت کارکنان غيرهيات علمی تامين و از ابتدا آنان را به صورت عضو هيات علمی رسمی قطعی با احتساب سوابق آموزشی، پژوهشی و اجرايی مرتبط و تاثير آن در پايه و مرتبه علمی بدون الزام به رعايت شرط سنی و آزمون استخدام کنند. مسئوليت اجرای اين حکم به طور مستقيم بر عهده وزرا و روسای دستگاه‌های مذکور است. 

مقامات ياد شده در اين خصوص خود مجاز به اتخاذ تصميم هستند. احکام و امتيازات اين بند شامل اعضای هيات علمی فعلی دارای شرايط فوق نيز خواهد بود.

براساس بند ديگر ماده ۴۸ دولت مکلف است به منظور حفظ کرامت و منزلت ايثارگان و رزمندگان معسر و نيازمند نسبت به تامين معيشت و پوشش بيمه‌ای آنان در قالب بودجه سنواتی اقدام کند.

همچنين دولت نسبت به ساماندهی و برقراری مستمری بسيجيان و رزمندگان معسر و نيازمند دوران دفاع مقدس اعم از بسيجيان تحت فرماندهی سپاه پاسداران، کميته انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی اقدام کند. 

در اين مورد الياس نادران در تذکر آئين‌نامه‌ای تاکيد کرد: حق ايثارگری و حق اشتغال که يکی از نمايندگان (نجف‌نژاد) به آن اشاره کرد دو امر جدا هستند و افراد می‌توانند از هر دوی آنها برخودار شوند.

وی همچنين در مورد پيشنهاد رفع ابهام از کلمه معسر در بندهای پايانی ماده ۴۸ يادآور شد: لاريجانی برای رفع ابهام کلمه نيازمند را به کار برد، لذا دو کلمه معسر و نيازمند آمده است. با عنوان هم معنی آورده شده است در صورتی که اعسار در دادگاه بايد ثابت شود اما نيازمندی نيازی به اين امر ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین