کد خبر: ۱۱۳۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۴
سرپرست پیشین فدراسیون وزنه‌برداری:

وزنه‌برداری ملک شخصی رضازاده و ریاحی نیست

خیلی‌ها را نابود کردند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرپرست پیشین فدراسیون وزنه‌برداری با انتقاد از وضعیت موجود در وزنه‌برداری ایران گفت: حسین رضازاده و برادران ریاحی باید بدانند این فدراسیون ملک شخصی آنها نیست که هر کاری بخواهند انجام دهند. 

سعید علی حسینی، وزنه بردار دسته فوق سنگین کشورمان، به‌تازگی از سوی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری با محرومیت مادام‌العمر مواجه شده و این در حالی است که سال گذشته هم امید ناییج، رشید شریفی و انوش آرمک از سوی این فدراسیون محروم شده‌اند. این موضوع واکنش شدید مهدی عطار اشرفی، ملی پوش و سرپرست پیشین وزنه‌برداری ایران را به همراه داشته است.

عطار اشرفی در این خصوص اظهار داشت: من زمانی که علی حسینی دوپینگی اعلام شد گفتم او هیچ بختی برای فرار از محرومیت مادام‌العمر ندارد مگر اینکه معجره‌ای رخ دهد که دیدید سرانجام محرومیت دامن او را گرفت. این بچه می‌توانست با ادامه روندی که در پیش گرفته بود بهترین وزنه بردار ایران و جهان شود اما عده‌ای از ترس اینکه رکوردشان شکسته نشود، اجازه ندادند در صحنه باقی بماند.

وی در ادامه خطاب به حسین رضازاده، سرپرست حال حاضر فدراسیون وزنه برداری، گفت: آقای رضازاده! شما چند تن از بهترین وزنه‌برداران این مملکت را از بین بردید آن وقت باید در جایگاه خود باقی بمانید؟ علی حسینی با کار اشتباه شما از وسط دو نیم شد و حالا باید برود پی کارش.

سرپرست پیشین تیم ملی وزنه برداری تصریح کرد: زمانی که 9 وزنه‌بردار ما دوپینگی اعلام شدند می‌بایست رضازاده هم در میان آنها می‌بود و من قبلا هم این موضوع را گفته‌ام اما معلوم نیست چرا ایشان محروم نشد. اکنون کسی که خودش مسأله داشته سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری است و می‌بینیم که هنوز هم دوپینگ در وزنه‌برداری ادامه دارد.

عطار اشرفی در ادامه تصریح کرد: رضازاده و برادران ریاحی بدانند که وزنه‌برداری ملک شخصی آنها نیست. ماه گذشته یکی از وزنه برداران پیشکسوت کشورمان با وزنه بردار اسراییلی روی سکو رفت و اکنون من می‌پرسم آیا نباید با وی به این خاطر برخورد می‌شد؟ چرا کسی رضازاده را زیر سوال نمی‌برد؟

وی، بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک و رئیس پیشین فدراسیون وزنه برداری را علت اصلی این اتفاقات تلخ دانست. عطاراشرفی گفت: افشارزاده عامل اصلی این گرفتاری‌هاست. او بود که این فدراسیون را دست چهار تا بچه داد. در وزنه برداری ایران همواره افراد باتجربه‌ای حضور داشته‌اند و من نمی‌دانم چرا رضازاده با وجود سن کمی که دارد باید سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری باشد؟

عطاراشرفی گفت: رضازاده با سی و اندی سال نمی تواند رئیس فدراسیونی باشد که اولین مدال طلای المپیک ما از این رشته به دست آمده است. در این رشته ابرمردی چون محمود نامجو را داشته‌ایم و نمی بایست فردی با میانگین سنی پایین مثل رضازاده مدیریت این فدراسیون را به دست می گرفت. آیا هادی ساعی نمی توانست رئیس فدراسیون تکواندو شود؟ آیا برادران خادم نمی توانستند مدیریت کشتی را به دست بگیرند؟ نیامدند چون باید پذیرفت به سن مدیریت نرسیده‌اند.

عضو پیشین تیم ملی وزنه برداری ایران در دهه 50 گفت: علی مرادی زمانی که رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران شد، جوان بود اما در کنار او افراد باتجربه‌ای حضور داشتند و دیدید که موفق هم شد. اما رضازاده با چه کسانی می خواهد به موفقیت برسد؟

عطار اشرفی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که "وظیفه سازمان تربیت بدنی در وضعیت فعلی چیست؟"، گفت: زمانی که سجادی به عنوان معاونت سازمان انتخاب شد من از آقای سعیدلو به دلیل اینکه یک قهرمان ورزشی را در پست معاونت به خدمت گرفته تشکر کردم اما بعدا معلوم شد که ایشان سفارش شده بود و عملا هیچ نقشی در سازمان ندارد. بنابراین از سازمان کاری برنمی آید.

عطاراشرفی در پایان تصریح کرد: من برای تمام حرف‌های خود مدرک دارم و حاضرم تمام آنها را ارائه کنم. در پایان بازهم می‌گویم رضازاده حدنصاب‌های ریاست فدراسیون وزنه‌برداری را نداشت و نمی‌بایست برای این سمت انتخاب می‌شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین