کد خبر: ۱۱۳۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۵

ایمیل ملی برای کاربران اینترنتی فعال شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران از آمادگی ارائه ایمیل ملی برای تمام کاربران ایرانی خبر داد و گفت: ظرفیت ارائه خدمات ایمیل برای تمام متقاضیان پست الکترونیکی فراهم شد. 

علی اصغر انصاری سه شنبه در نشست خبری با اشاره به فعالیت پرتال iran.ir که در راستای ضوابط اجرایی بودجه سال 86 به وزارتخانه ارتباطات تصویب شد گفت: تا کنون هزار و 16 خدمت الکترونیکی از طریق این درگاه برای تمامی مردم فراهم شده است. 

وی با بیان این که هزار و شانزدهمین خدمت الکترونیکی امروز و در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ راه اندازی شده است گفت: اخذ دفترچه بیمه از طریق اینترنت هزار و شانزدهمین خدمت الکترونیکی است که از طریق وزارت رفاه و تامین اجتماعی در پرتال iran.ir قرار گرفته است. 

وی همچنین از آغاز پروژه تدوین برنامه جامع صادرات نرم افزاری در کشور خبر داد و گفت: یکی از پتانسیل‌های کشور تولید نرم افزار است که به علت عدم مدیریت مناسب و یکپارچه مغفول مانده است. به همین دلیل مدیریت توانمند داخلی برای صادرات نرم افزار یکی از مواد 49 برنامه پنجم توسعه است که می‌تواند تاثیر بسزایی در صنعت فناوری اطلاعات و تولید ناخالص ملی داشته باشد. 

انصاری با بیان اینکه این طرح با همکاری وزارتخانه‌های بازرگانی و فرهنگ و ارشاد تدوین خواهد شد، ادامه داد: با این طرح ضوابط کالا و خدمات و محصولات نرم افزاری تدوین می‌شود. 

وی همچنین از ادغام دو پرتال iran.irو iranmardom.irخبر داد و گفت: این دو درگاه به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد اما با توجه به ظرفیت‌های موجود درصدد تعامل و هماهنگ‌سازی برای ادغام این دو درگاه هستیم اما به جمع‌بندی اینکه دسترسی از طریق یک آدرس یا هر دو آدرس صورت گیرد نرسیده‌ایم. 

معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ‌درگاه iran.irهمچنان خدمات الکترونیکی خود را عرضه می‌کند و درگاهiranmardom نیز در بحث اطلاع رسانی خدمات الکترونیکی فعالیت خواهد داشت. 

رتبه‌بندی شرکت‌های فعال حوزه فناوری اطلاعات 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات از رتبه بندی شرکت‌های فعال حوزه نرم افزار، سخت افزار و فناوری اطلاعات تا دو سه هفته آینده خبر داد و گفت: هم اکنون رتبه بندی شورای عالی انفورماتیک در مورد شرکت‌های فناوری اطلاعات انجام می‌شود اما یک سری نقائصی وجود دارد که سازمان فناوری اطلاعات با استفاده از اساسنامه و قانون مناقصات خود مجوز لازم برای فراخوان و رتبه بندی شرکت های فعال در حوزهIT را دریافت کرده است. 

وی با بیان اینکه فهرست شرکت‌ها تا چند ماه آینده اعلام می‌شود، گفت: شرکت‌ها شناسایی شده و توانمندی و رتبه آنها در سامانه معاونت نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری اعلام خواهد شد. 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به محورهای مدیریتی، مالی، تجاری، فنی و نیروی انسانی برای احراز صلاحیت شرکت‌های فعال در این حوزه خاطرنشان کرد: نبود اطلاعات در مورد شرکت‌های فعال نقص بزرگی است که با وجود این سامانه این نقص برطرف شده و شرکت‌های داخلی ذینفع خواهند بود. 

وی از تمامی شرکت های فعال در این عرصه درخواست کرد که اطلاعات کاری خود را در اختیار این بانک اطلاعاتی منسجم قرار دهند. 

انصاری در مورد ایمیل ایرانی قابل ارائه از طریق درگاه خدمات الکترونیکی ایران گفت: فضای نامحدود برای این سرویس در نظر گرفته شده و نه تنها مدیران دولتی بلکه کاربران اینترنتی نیز می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. 

وی هدف اولیه و اساسی این طرح را کارمندان دولت و مدیران اعلام کرد و گفت: ‌اصراری برای استفاده مردم از این سرویس نیست اما با توجه به ترافیک پهنای باند بین‌الملل استفاده از این ایمیل می‌تواند میزان ترافیک را کاهش دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Poland
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
0
0
سلام
این میل نشد که اولا برای کارمندها است
ثانیا همه آمار طرف رو نمی گیرن که
ثالثا بهتره کسی که این سیستم رو ارائه کرده برند سواد یادش بدن تا حداقل ببینه سایت‌های خارجی برای تبلیغات هم که شده امکان ساخت رو راحت کردن حالا آی پی و ... چیزهای دیکه رو ردیابی میکنند و ... بماند
رابعا ... بماند ....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین