کد خبر: ۱۱۳۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۷

شكایت علی‌ حسینی از حسین رضازاده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دو وكیل شكایت سعید علی‌حسینی را به دادگاه عالی ورزش پیگیری می‌كنند. علی‌حسینی وزنه‌بردار دسته فوق سنگین ایران است كه جمعه شب خبرفدراسیون جهانی او را برای همیشه از حضور در مسابقات محروم كرد.

عزیز علی‌حسینی پدر سعید می‌گوید كه یكی از این وكلا ایرانی است و دیگری انگلیسی: «ما دو وكیل گرفته‌ایم. یكی ماركز انگلیسی است. داماد من در انگلیس زندگی می‌كند. او با این وكیل صحبت كرده است. این وكیل قول داده كه مشكل سعید را حل كند. یک وكیل هم ایرانی است. آقای علیپور كه در دفتر تشخیص مصلحت است. ما او را به ماركز معرفی كرده‌ایم. ماركز گفته كه علیپور را می‌شناسد و وكیل خوبی است.»

خانواده علی‌‌حسینی در حالی با این دو وكیل به توافق رسیده‌اند كه پیش از این حسن مرادی وكلات او را به عهده داشت. آنها معتقدند كه مردای نتوانسته است از حق سعید دفاع كنند.

علی‌حسینی علاوه بر شكایت به دادگاه عالی ورزش، نامه‌ای را هم برای تجدید نظر به فدراسیون جهانی ارسال می‌كند: «داراب ریاحی( نایب رییس فدراسیون ) زنگ زد و گفت نامه تجدید نظر می‌خواهید من هم گفتم بله، نامه بزنید. ما بیست روز برای ارسال این نامه بیشتر فرصت نداریم. امیدوارم فدراسیون در این فرصت این كار را انجام بدهد.»

عزیز علی‌حسینی درباره پیگری‌های فدراسیون درباره وضعیت سعید هم توضیخ می‌دهد: «حسین رضازاده ( سرپرست فدراسیون) زنگ زد و گفت من خیلی ناراحتم، من هم گفتم من باور می‌كنم.» 

سعید علی‌حسینی و پدرش رضازاده را مقصر اصلی در محرومیت مدام‌العمر این وزنه‌بردار مقصر می‌دانند. آنها مدعی‌اند دوپینگ سعید اتهام دروغینی است كه رضازاده با همكاری تاماش آیان، رییس فدراسیون جهانی به سعید وارد كرده است تا او را برای همیشه از وزنه‌برداری حذف كند. سعید علی‌ حسینی، ركوردهای رضازاده را در رده سنی جوانان شكست بود و حتی در اردوهای تیم ملی به ركوردهای جهانی او هم رسیده بود.

عطاراشرفی: خیلی‌ها را نابود كردند 

سعید علی حسینی، وزنه بردار دسته فوق سنگین كشورمان، بتازگی از سوی فدراسیون بین المللی وزنه برداری با محرومیت مادام العمر مواجه شده و این در حالی است كه سال گذشته هم امید ناییج، رشید شریفی و انوش آرمك از سوی این فدراسیون محروم شده‌اند. این موضوع واكنش شدید مهدی عطار اشرفی، ملی پوش و سرپرست پیشین وزنه برداری ایران را به همراه داشته است.

عطار اشرفی در گفتگو با مهر در این خصوص اظهار داشت: من زمانی كه علی حسینی دوپینگی اعلام شد گفتم او هیچ بختی برای فرار از محرومیت مادام العمر ندارد مگر اینكه معجره‌ای رخ دهد كه دیدید سرانجام محرومیت دامن او را گرفت. این بچه می توانست با ادامه روندی كه در پیش گرفته بود بهترین وزنه بردار ایران و جهان شود اما عده‌ای از ترس اینكه ركوردشان شكسته نشود، اجازه ندادند در صحنه باقی بماند.

وی در ادامه خطاب به حسین رضازاده، سرپرست حال حاضر فدراسیون وزنه برداری، گفت: آقای رضازاده! شما چند تن از بهترین وزنه برداران این مملكت را از بین بردید آن وقت باید در جایگاه خود باقی بمانید؟ علی حسینی با كار اشتباه شما از وسط دو نیم شد و حالا باید برود پی كارش.

سرپرست پیشین تیم ملی وزنه برداری تصریح كرد: زمانی كه 9 وزنه بردار ما دوپینگی اعلام شدند می بایست رضازاده هم در میان آنها می بود و من قبلا هم این موضوع را گفته‌ام اما معلوم نیست چرا ایشان محروم نشد. اكنون كسی كه خودش مسأله داشته سرپرست فدراسیون وزنه برداری است و می بینیم كه هنوز هم دوپینگ در وزنه برداری ادامه دارد.

عطار اشرفی در ادامه تصریح كرد: رضازاده و برادران ریاحی بدانند كه وزنه برداری ملك شخصی آنها نیست. ماه گذشته یكی از وزنه برداران پیشكسوت كشورمان با وزنه بردار اسراییلی روی سكو رفت و اكنون من می پرسم آیا نباید با وی به این خاطر برخورد می شد؟ چرا كسی رضازاده را زیر سوال نمی برد؟

وی، بهرام افشارزاده، دبیركل كمیته ملی المپیك و رئیس پیشین فدراسیون وزنه برداری را علت اصلی این اتفاقات تلخ دانست. عطاراشرفی گفت: افشارزاده عامل اصلی این گرفتاری‌هاست. او بود كه این فدراسیون را دست چهار تا بچه داد. در وزنه برداری ایران همواره افراد باتجربه‌ای حضور داشته‌اند و من نمی دانم چرا رضازاده با وجود سن كمی كه دارد باید سرپرست فدراسیون وزنه برداری باشد؟

عطاراشرفی گفت: رضازاده با سی و اندی سال نمی تواند رئیس فدراسیونی باشد كه اولین مدال طلای المپیك ما از این رشته به دست آمده است. در این رشته ابرمردی چون محمود نامجو را داشته‌ایم و نمی بایست فردی با میانگین سنی پایین مثل رضازاده مدیریت این فدراسیون را به دست می گرفت. آیا هادی ساعی نمی توانست رئیس فدراسیون تكواندو شود؟ آیا برادران خادم نمی توانستند مدیریت كشتی را به دست بگیرند؟ نیامدند چون باید پذیرفت به سن مدیریت نرسیده‌اند.

عضو پیشین تیم ملی وزنه برداری ایران در دهه 50 گفت: علی مرادی زمانی كه رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران شد، جوان بود اما در كنار او افراد باتجربه‌ای حضور داشتند و دیدید كه موفق هم شد. اما رضازاده با چه كسانی می خواهد به موفقیت برسد؟

عطار اشرفی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر كه "وظیفه سازمان تربیت بدنی در وضعیت فعلی چیست؟"، گفت: زمانی كه سجادی به عنوان معاونت سازمان انتخاب شد من از آقای سعیدلو به دلیل اینكه یك قهرمان ورزشی را در پست معاونت به خدمت گرفته تشكر كردم اما بعدا معلوم شد كه ایشان سفارش شده بود و عملا هیچ نقشی در سازمان ندارد. بنابراین از سازمان كاری برنمی آید.

عطاراشرفی در پایان تصریح كرد: من برای تمام حرف‌های خود مدرک دارم و حاضرم تمام آنها را ارائه كنم. در پایان بازهم می گویم رضازاده حدنصاب‌های ریاست فدراسیون وزنه برداری را نداشت و نمی بایست برای این سمت انتخاب می شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین