کد خبر: ۱۱۳۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۶
خباز در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب:

مصوبه مجلس درخصوص پولی کردن دانشگاه‌ها، اقدامی بر روی تیغ دولبه است

به دانشگاه‌ها اعلام کردیم نباید ظرفیت خود را کم کنید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: محمدرضا خباز در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب درخصوص مصوبه مجلس درخصوص پولی کردن دانشگاه‌ها اظهارداشت: این کار اقدامی بر روی تیغ دولبه است.

وی ادامه داد: اگر قانون به درستی و طبق هدف قانون‌گذار پیش رود به‌نفع مردم است اما اگر خلاف آن اجرا شود مزیتی برای مردم نخواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ما در قانون به دانشگاه‌ها اعلام کردیم شما نباید ظرفیت خود را کم کنید به عنوان مثال اگر دانشگاه تهران در سال 5 هزار دانشجو جذب می‌کند در سال آینده نیز باید همان میزان را با ضریب تصاعدی جذب کند.

وی گفت: این دانشگاه‌ها باید امکانات خارج از وظیفه را در اختیار دانشجویان بگذارند و هزینه آن را دریافت کنند‌.

خباز یادآور شد: آنچه امروز در کشور اتفاق می‌افتد به این صورت است که افرادی از وضع مالی خوبی برخوردارند و در داخل امکان پذیرش پیدا نمی‌کنند این عده راهی خارج از کشور می‌شوند و برخی از آنان پس از یک سال تحصیل با انواع آلودگی و بیماری‌های مختلف به کشور بازمی‌گردند.

نماینده کاشمر گفت: قانون‌گذار برای آنکه دوباره کاری نشود این امکان را برای آن دسته افراد که از امکانات مالی خوبی برخوردارند ایجاد کرد تا دانشگاه‌ها مازاد ظرفیت خود را با دانشجویی که هزینه تحصیلش را پرداخت می‌کند تکمیل کند.

وی گفت: در این مسیر هزینه استاد و همه هزینه‌های دانشگاه از دانشجو اخذ می‌شود و چیزی از بیت‌المال برای دانشجوی پولی هزینه نمی‌شود. اگر طبق این شیوه کار انجام شود مفید خواهد بود اما اگر دانشگاه‌ها زیرآبی بروند و طمع کنند و قانون را درست اجرا نکنند نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و ظلم به افراد کم‌پول و مستعدان است که امکان تحصیل برای‌شان فراهم نمی‌شود.

خباز از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که پیشنهاد دهنده این بحث بود خواست تا دقیقا بر اجرای این قانون نظارت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
0
0
(اگر) دانشگاه ها زیر آبی نروند!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین