کد خبر: ۱۱۳۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵

لاریجانی: حذف نظارت دیوان محاسبات غیرقانونی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اگرچه دولت در تدوین لایحه برنامه پنجم، نظارت دیوان محاسبات را حذف کرده بود اما رئیس مجلس با تاکید بر اینکه حذف این نظارت غیرقانونی است، اجازه طرح این بند از لایحه را نداد. 

کمیسیون تلفیق در بررسی لایحه برنامه پنجم، ماده 68 این لایحه را به‌گونه‌ای اصلاح کرده بود که عملکرد شرکت‌های دولتی باید در چارچوب قوانین کار و تجارت باشد.

عباس رجایی نماینده اراک طی تذکری از رئیس مجلس پرسید که آیا این شرط مانع از نظارت دیوان محاسبات خواهد شد یا نه؟ که لاریجانی تاکید کرد اینگونه نیست و نظارت دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید به قوت خود باقی بماند.

پس از آن محمدکاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت را ارائه داد که لاریجانی با آن مخالفت کرد و گفت: دولت در لایحه برنامه پنجم خواسته بود که کلیه قراردادهای مالی و مالیاتی و تجاری، بدور از نظارت دیوان محاسبات و سازمان بازرسی انجام ‌شود که چون با قانون اساسی مغایر است، درخواست بازگرداندن این بند امکان پذیر نیست.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه خواسته دولت برای لغو نظارت دیوان محاسبات، مخالف اصل 55 قانون اساسی است، ادامه داد: نمی‌توان به هیچ نحوه نظارت دیوان محاسبات را نادیده گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین