کد خبر: ۱۱۳۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۵
در دیدار با رئیس‌کمیسیون سیاست خارجی مجلس ترکیه

متکی: ایران و ترکیه می‌توانند پرچم‌دار خلع سلاح در جهان باشند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ترکیه با وزیر امور‌خارجه کشورمان دیدار وگفت‌وگو کرد. 

منوچهر متکی در این دیدار ضمن اشاره به تلاش‌های دو کشور برای توسعه روابط افزود: ترکیه در صحنه بین‌المللی نگاه جدیدی دارد و امروز به عنوان یکی از کشورهای بزرگ در زمینه گردشگری، تجارت و صدور خدمات مطرح است. 

وی ادامه داد: در دوره جدید، ترکیه به بازیگر موثر و عامل تاثیرگذار در منطقه تبدیل و جایگاه منطقه‌‌ای آن ارتقاء پیدا کرده است. ایران و ترکیه به عنوان کشورهای مهم و بزرگ دارای منطق می‌توانند با همکاری یکدیگر اقدامات بزرگی انجام دهند. 

متکی افزود:‌ ایران و ترکیه می‌توانند پرچمدار خلع سلاح در جهان باشند تا جهانی عاری از سلاح هسته‌‌ای داشته باشیم و در دنیایی که برخی استانداردهای دوگانه را می‌خواهند حاکم کنند با آن مقابله کنیم. 

مراد مرجان ـ رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ترکیه ـ نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار افزود: ایران و ترکیه دارای پیشینه تاریخی چند صد ساله هستند و دو کشور دوست و همسایه به دلیل مشترکات فراوان و همسایگی باید روابط خوب دو کشور را توسعه و گسترش دهند. 

وی یک‌بار دیگر از فعالیت هسته‌‌ای صلح‌آمیز کشورمان حمایت و تاکید کرد: ترکیه در این زمینه در جهت منافع ایران و استقرار امنیت در منطقه کارهای درست و مورد اعتماد انجام می‌دهد و همواره هدف ما پاکسازی جهان از وجود سلاح‌های هسته‌‌ای است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین