کد خبر: ۱۱۳۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸

شوالیه، نشان عالی بنیاد مولانا را گرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شوالیه آواز ایران ـ در كنار مقبره شمس در خوی خواند و نشان عالی بنیاد مولانا را دریافت‌كرد. 

همزمان با كنگره بین‌المللی شمس تبریزی عصر امروز چهارشنبه ـ 19 آبان ماه ـ شهرام ناظری به اجرای قطعاتی از دیوان شمس پرداخت و سپس نشان عالی بنیاد مولانا در «قونیه»، ازسوی اسین چلبی بیست‌ودومین نواده مولانا به شهرام ناظری اهدا شد.

اسین چلبی در هنگام اعطای این نشان گفت: خبرنگاری از من پرسید، چرا نشان هنری بنیاد مولانا رامی‌خواهید به ناظری بدهید، من به او جواب دادم كسی كه از جوانی در راه جناب مولانا قدم برداشته و از جوانی تا الان مولانایی خوانده است، همواره در راه اشاعه تفكر حضرت مولانا حركت كرده و این نشان برای او كم هم هست.

سپس شهرام ناظری از اعطای این نشان سپاسگزاری كرد و گفت: این افتخار ماندگاری در زندگی من است.

چلبی نواده مولانا و نماینده ارشد بنیاد مولانا تركیه در این مراسم كه در جوار بارگاه شمس در خوی برگزار می‌شد به زبان فارسی به همشهری‌هایش در خوی سلام كرد و گفت: وقتی از من می‌پرسند كجایی هستی، می‌گویم منزلم در استانبول، روحم در قونیه و قلبم در خوی است. او از این كه در كنار مقبره شمس حضور دارد، ابراز خوشحالی كرد و گفت: آنقدر هیجان زده هستم كه نمی‌توانم احساسم را به زبان بیاورم.

چلبی در پایان گفت: از اینكه در آذربایجان هستم، خاكی كه ذات بزرگی چون شمس تبریزی را برآورده است، بسیار خوشحالم.

در ادامه ناجی باكرجی رییس موزه‌ها و تربت مولانا نیز در سخنانی مطرح كرد: من از تربت مولانا آمدم و از اینكه در این بارگاه باشكوه هستم بسیار خوشحالم. او با اشاره به زندگی مولانا و شمس اظهار كرد: جناب شمس به قونیه آمد و حدود 800 سال است كه عشق این عالم در قونیه وجود دارد و نام شمس با نام مولانا در قونیه گره خورده است.

باكرجی اظهار كرد: من به عنوان رییس تربت مولانا از اینكه كلاه شمس تبریزی در بارگاه مولانا و قدیمی‌ترین نسخه خطی جناب شمس در تركیه نگه‌داری می‌شود، احساس غرور می‌كنم.

وی ادامه داد: برگزاری این كنگره را باعث مباهات و افتخار می‌دانم و از دست‌اندركاران و برگزار كنندگان آن تشكر می‌كنم. باكرجی در پایان تربت و گل بارگاه مولانا را به بارگاه شمس تقدیم كرد.

شهرام ناظری ـ شوالیه آواز ایران ـ قبل از اجرای كنسرت خود از اینكه توانسته است در كنار بارگاه شمس حضور داشته باشد، ابراز خرسندی كرد و گفت: مایه مباهات است برای من كه در بزرگداشت شمس این سعادت را داشتم كه بتوانم در خدمت شما باشم.

او ادامه داد: امروز یكی از برگ‌های ماندگار زندگی من و گروهم است، چرا كه قرعه به نام ما افتاده است كه بتوانیم در این جمع تاریخی باشیم و ابیاتی از مثنوی معنوی و غزلیات شمس را تقدیم شما كنیم.

در این مراسم غلامعلی شریف رییس شورای اسلامی شهرستان خوی نیز به حاضران و شركت كنندگان در این مراسم خیرمقدم گفت و اظهار كرد:‌ حضور شما عزیزان در كنار آرامگاه شمس نشان از عزم راسخی دارد كه در جهت حفظ و حراست از مفاخر فرهنگی وجود دارد. وی گفت: گستره فرهنگ، محدود به زمان و مكان نیست، وقتی علاقمندان به معنویت و عرفان اسلامی و هنر پس از غفلت چندین ساله غبار از مقبره شمس می‌روبند،نشان از ماندگاری هنر و مفاخر فرهنگی است.

شریف تصریح كرد: ‌تاكید بر معنویت و حكمت در وجود انسان‌ها چیزی است كه انسان امروز به آن نیاز دارد.

رییس شورای شهر خوی در پایان سخنانش گفت: افتخار می‌كنیم كه جای جای ایران اسلامی آثار بزرگانی چون شمس، حافظ، مولانا و شهریار را در بر دارد و توجه به این مفاخر و معرفی این شخصیت‌ها در سربلندی فرهنگ و انسجام ملی ما تاثیر بسزایی خواهد داشت.


شهرام ناظری گفت: اعطای نشان شمس تبریزی و نشان مولانا احساس آزادگی و رهایی از قید و بند را برای انسان به ارمغان می‌آورد.

شوالیه آواز ایران اظهار كرد: اهدای نشان شمس تبریزی توسط دكتر محمدعلی موحد پیر و پیشكسوت مولوی‌شناسان و شمس‌پژوهان و اهدای نشان بنیاد مولانا توسط اسین چلبی بیست‌ودومین نواده مولانا از موهبت‌های گرانقدری هستند كه نصیب انسان‌ها می‌شود.

وی در خصوص احساس خود در گرفتن این نشان‌ها اظهار كرد: احساس خوشایندی دارم لیكن احساس می‌كنم امروز مولانا و شمس تمام وجود مرا در بر گرفته‌اند، این یك موهبت بی‌نظیر از طرف خداوند است.

شهرام ناظری تصریح كرد: با تمام وجود در مقبره شمس تبریزی برای شمس آشناسیان، شمس پژوهان و شمس دوستان امروز می‌خوانم و امیدوارم بتوانم دریای پرعظمت عرفان شمس و مولانا نقشی برای ماندگاری این بزرگان ایفا كرده باشم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین