کد خبر: ۱۱۳۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۸

واکنش نماینده مجلس به حادثه میدان کاج: تقصیر ماهواره بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قیوم عنوان کرد: حال که چنین حادثه‌ای در کشور رخ داده نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید با برخورد قاطع و درست خود شدت انگیزه این جرم را در همگان کاهش دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نیروی انتظامی می‌توانست با حضور و عکس‌العمل به موقع از شدت حادثه سعادت آباد بکاهد گفت: ماهواره از جمله عوامل تشدید روابط غیراخلاقی در جامعه است که باید با اقدامات فرهنگی برای پیامدهای سوء آن چاره‌اندیشی کرد.

محمد قیوم دهقانی با اشاره به حادثه سعادت‌آباد افزود: حادثه سعادت‌آباد تنها نمونه‌ای از حوادث رخ داده در جامعه به علل مختلف از جمله فقر، بی‌کاری، اعتیاد و پاره‌ای خرده‌فرهنگ‌های قدیمی است.

وی ادامه داد: بعضی از مردم جامعه تحمل سختی ها و مسائل مخالف اعتقادات خود را ندارند؛ برهمین اساس به اقداماتی دست می زنند که بعضا جامعه را نیز دچار مشکل می کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: علاوه بر این مسائل محیط خانواده و نحوه تربیت فرزندان نیز بر مواجهه آنان با مشکلات تاثیر گذار بوده است.

وی گفت: نظارت نداشتن خانواده ها بر فرزندانشان و ارتباط آنان با دیگران در خارج از منزل یکی دیگر از علل بروز حوادثی جبران ناپذیر است به نحوی که برقراری روابط ناسالم از سوی فرزندان موجب به خلاف کشیده شدن آنان می شود.

روز پنجشنبه ششم آبانماه اهالی یکی از خیابان‌های سعادت‌آباد با شنیدن صدای درگیری متوجه یک دعوای خیابانی شدند. در جریان این نزاع یک بنگاه‌دار به نام "یعقوب" با چاقو به سمت مردی حدودا 30 ساله هجوم برد و با وارد آوردن ضربه به ناحیه شکم او را به ‌شدت مجروح کرد. این اتفاق درحالی رخ داد که دو تن از ماموران کلانتری 134 شهرک قدس پس از وقوع این حادثه و تماس مردم با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان قرار گرفتند و در صحنه حادثه حضور داشتند. به دنبال این ماجرا، دقایقی بعد متهم خود را تسلیم ماموران کرد و به این ترتیب تحقیقات از وی آغاز شد.

قیوم دهقانی مشکلات اقتصادی و ناتوانی جوانان در ازدواج را از دیگر علل بروز برخی حوادث در کشور دانست و افزود: مشکلات اقتصادی در کلانشهرهای کشور به ویژه تهران موجب می شود تا جوانان نتوانند ازدواج کنند و با برقراری روابط نامشروع زمینه وقوع ارتکاب جرایم را برای خویش و دیگران فراهم کنند.

وی با اشاره به نقش ماهواره در تشدید روابط غیراخلاقی تصریح کرد: باید با اقدامات فرهنگی زمینه و فرهنگ درست استفاده از این تجهیزات را برای جوانان فراهم کرد تا جوانان تنها به دنبال استفاده از بعد غیراخلاقی این ابزار نباشند.

دهقانی عملکرد نیروی انتظامی را در این حادثه سوال برانگیز دانست و گفت: نمی‌توان با این حادثه اقدامات تمام بخش‌های نیروی انتظامی را زیر سوال برد اما حضور به‌موقع و عکس العمل درست ماموران می توانست از شدت این حادثه بکاهد.

قیوم عنوان کرد: حال که چنین حادثه‌ای در کشور رخ داده نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید با برخورد قاطع و درست خود شدت انگیزه این جرم را در همگان کاهش دهند.

وی گفت: نیروی انتظامی مدتی پیش با حضور در مجلس ضعف قانونی را دلیل برخی کاستی‌های خود عنوان کرد برهمین اساس نمایندگان آمادگی خود را برای برطرف کردن هر گونه کاستی در قانون اعلام کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین