کد خبر: ۱۱۳۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۲

وزیر بازرگانی: پنج ساله قیمت کالاها واقعی می‌شود

وزیر نفت: قیمت واقعی گاز ۳۵۰ تومان است، نه ۱۳ تومان فعلی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که وزیر بازرگانی از افزایش قیمت کالاها تا رسیدن به قیمت تمام شده در عرض پنج سال خبر می‌دهد، وزیر نفت تاکید می‌کند که برای هر مترمکعب گازطبیعی، قیمت تمام شده بیش از ۳۵۰ تومان است که در حال حاضر حدود ۱۳ تومان بابت هر مترمکعب از مشترکان دریافت می شود؛ که این به معنای افزایش ۲۶۰۰ درصدی قیمت گاز در عرض پنج سال است. 

مسعود میرکاظمی وزیر نفت در جلسه ای با حضور مسئولان شرکت‌های تابعه صنعت نفت گفت: با اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها بهای گاز مصرفی ارگان‌های دولتی بیش از هزینه مصارف خانگی خواهد شد.

وی بر ضرورت پیاده شدن مدیریت اسلامی در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: یک مدیر خوب باید در قلب پرسنل نفوذ کند و گفتار و عملش با هم مطابقت داشته باشد تا روی کارکنان تاثیر بگذارد.

میرکاظمی همچنین به طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: قیمت تمام شده گازطبیعی برای هر مترمکعب بیش از ۳۵۰ تومان است که در حال حاضر حدود ۱۳ تومان بابت هر مترمکعب از مشترکان دریافت می‌شود که این امر موجب هدر رفتن بی‌مورد سرمایه‌های ملی درسطح کشور شده است.

وی ادامه داد: پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها قیمت گاز ارگان‌های دولتی بیش از مصارف خانگی افزایش خواهد یافت که لازم است مسئولان و کارشناسان شرکت گاز ضمن نظارت دقیق، راه کارهای لازم را جهت کاهش مصرف گاز این بخش از مصرف کنندگان پیش‌بینی و اجرا کنند.

همچنین مهدی غضنفری وزیر بازرگانی در قزوین با بیان اینکه با هدفمندی یارانه‌ها، یارانه به کالا داده می‌شود، گفت: در این سیستم یارانه سه قسمت شده که بیشترین قسمت آن به مردم تعلق می‌گیرد و دولت به کالا یارانه‌ای پرداخت نکرده است.

به گزارش ایلنا، در طرح هدفمند ی یارانه‌ها، یارانه از روی سوخت یا کالای دیگر برداشته شده و به قیمت آن افزوده می‌شود و در این مقوله یک بخش اصناف هستند، قشری که همواره کنار انقلاب هستند و کالایی که دست به دست کرده و به مشتری می‌دهند، یارانه ندارد.

وی تصریح کرد: در این طرح قیمت‌ها در مدت پنج سال واقعی می‌شود و اینگونه فشار کمتری را شاهد خواهیم بود.

وزیر بازرگانی در ادامه با اشاره به وضعیت آرد و گندم در طرح هدفمندی یارانه‌ها خاطر‌نشان کرد: ما آرد با قیمت ۷٫۵ و ۴۵ تومانی داریم و همچنین یک عده نیز آزاد پز هستند و آرد را با قیمت ۴۰۰ و ۴۵۰ تومان خریداری می‌کنند، در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها می‌خواهیم قیمت ملی برای گندم بگذاریم که این قیمت پایین‌تر از قیمت جهانی است.

وی تأکید کرد: اشکال قیمت ملی این است که اگر با قیمت خرید تضمینی فاصله داشته باشد کسی باید در این بین فاصله را پر کند بنابراین پیشنهاد این است که وزارت جهاد کشاورزی به ازای هر کیلوگرم گندم یارانه به کشاورزان پرداخت کند تا قیمت تضمینی را به قیمت ملی برساند و کشاورزان می‌توانند گندم خود را به هرکسی بفروشند و یا ما گندم را از آنها به قیمت ملی خریداری می‌کنیم.

وزیر بازرگانی افزود: نانواها نیز آزاد هستند از هر کسی آرد خریداری کنند و اتحادیه نانوایان با استانداری توافق می‌کند که قیمت تمام شده نان به چه میزان است و قیمت نان مشخص می‌شود تا نانوا نیز سود معقول کند.

وی خاطر‌نشان کرد: همچنین پیش‌بینی کرده‌ایم اگر نانوایی به دلیل رقابت دچار مشکل شده و کار خود را از دست داد، بحث تأمین اجتماعی و بازخرید را برای وی داشته باشیم و حقوق اجتماعی و کرامت انسانی این فرد که در این مدت زحمت کشیده بر دوش دولت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین