کد خبر: ۱۱۳۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۷
بهروزی، دبیرکل جامعه زینب:

ممکن است یک یا دو حزب دیگر از درون اصول‌گرایی پدید آید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مریم بهروزی، دبیرکل جامعه زینب گفت: جریان اصول‌گرایی هم اکنون نزدیک به 20 حزب در خود دارد که ممکن است یک یا دو حزب دیگر نیز از درون اصول‌گرایی با مکانیزم و روشی جدید پدید آیند. 

مریم بهروزی، درخصوص احیای منشور برادری که اخیراً از سوی برخی چهره‌ها مطرح شده است، گفت: اساسا اصلاح‌طلبان ابتدا باید برادری خود را درست کنند، زیرا با این شرایط، منشوری به معنای وحدت و برادری بین اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان مطرح نیست. 

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید افراط و تفریط خود را کنار بگذارند، گفت: جریان اصلاح‌طلبی طیف عظیمی است که می‌توان گفت؛ مجمع روحانیون گروه متعادل در این جریان است، بنابراین اصلاح‌طلبان نیز می‌توانند با سردمداری مجمع روحانیون به میدان آمده و برای فعالیت مجدد یارگیری کنند. 

دبیر‌کل جامعه زینت تاکید کرد: اصلاح‌طلبان همچنین باید میان خود یک منشور و تعریف معین از اصلاح‌طلبی داشته باشند و بعد به سراغ برادری با اصول‌گرایان بیایند. 

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی چنین زمینه‌ای را مشاهده نمی‌کنم، گفت: البته نسبت به نزدیک شدن این دو جریان کاملا مجزا ازهم به‌یکدیگر، در آینده نیز نا‌امید نیستم. 

بهروزی همچنین درخصوص غربالگری در جریان اصول‌گرایی گفت: جریان اصول‌گرایی هم اکنون نزدیک به 20 حزب در خود دارد که ممکن است یک یا دو حزب دیگر نیز از درون اصول‌گرایی با مکانیزم و روشی جدید پدید آیند. 

دبیرکل جامعه زینب(س) تصریح کرد: البته حزب و یا تفکر جدید، قابلیت تبدیل شدن به جریان را نخواهند داشت، زیرا در هرحال در جریان اصول‌گرایی هم احزاب معتدل وجود دارد و هم اصول‌گرایان منتقد، یعنی افراد ابتدا امکان جذب در سلیقه‌های قبلی این جریان را دارند. 

وی در پایان گفت: همچنین امکان ندارد که گروه‌های منتقد دولت تبدیل به حزب شوند، زیرا از عمر دولت تنها 2 سال باقی مانده است. پس این گروه‌ها نیز نهایتا به طیف‌های درون اصول‌گرایی خواهند پیوست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین