کد خبر: ۱۱۳۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۲

علم‌الهدی: هر جریان غیرولایی که برای رسیدن به قدرت تلاش کند، طاغوت است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه مشهد گفت: تا روزی که امت اسلام خاصیت قیام حج را زنده نکند، سرافرازی بشریت بروز نخواهد کرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه، با اشاره به فلسفه الهی حج افزود: متاسفانه در طی دو قرن گذشته خاصیت قیام به کلی از حج گرفته شده است به گونه‌ای که در حالی که امروز سران چپاول‌گر دنیا در قالب نشست گروه بیست همچون گرگانی گرسنه به جان یکدیگر افتاده و یکدیگر را تخطئه می‌کنند، دو میلیون مسلمانی که در مکه وجود دارند هیچ‌گونه عکس‌العملی نشان نمی‌دهند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شگرد حشام بن عبدالملک برای آسیب زدن به جایگاه ولایت و امامت به وسیله به رقابت خواندن امام باقر(ع) در میدان تیراندازی و تماشاچی بودن مردم گفت: متاسفانه این شگرد شیطانی در جامعه دینی و عرصه سیاست امروز نیز به وسیله جریان‌های لائیک و ضد ارزش سیاسی در حال اجراست. 

وی با اشاره به حوادث سال 88 اظهار داشت: سران فتنه 88 سعی کردند در آشوب‌های پس از انتخابات مقام معظم رهبری و جریان وابسته به ایشان را وارد عرصه رقابت کنند و یا جریان سیاسی عهده‌دار امور را وابسته به ایشان جلوه دهند. 

وی اظهار داشت: پشت پرده این اقدام شکستن هیبت رهبری و مساوی جلوه دادن ولی امر با سایر جریان‌های سیاسی و قرار دادن مردم در گوشه‌ای از صحنه به عنوان تماشاچی بود. 

وی راه به دست آوردن بصیرت مورد تاکید مقام معظم رهبری را شناخت جریانات و سیره سیاسی ائمه دانست و گفت: در عرصه سیاست جامعه اسلامی ما، بحث سیاست، دین، شریعت، شیعه‌گری و وابستگی به اهل بیت است و از نظر ما هر جریان غیرولایی که برای رسیدن به قدرت تلاش کند، طاغوت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین