کد خبر: ۱۱۳۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۶
کریمی، دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین:

به احمدی‌نژاد هم آمار غلط می‌دهند!

بخشی از حقوق عقب افتاده کارگران قزوینی در سفر استانی احمدی‌نژاد پرداخت شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین خبر داد که در سفر دو روزه هیات دولت به این استان، بخشی از مطالبات کارگران شاغل در واحدهای مشکل‌دار استان قزوین پرداخت شده است، اما هنوز حداقل ۳۰۰۰ کارگر از کارفرمای خود چند ماه حقوق و دستمزد را طلبکارند. 

عید‌علی کریمی گفت: شنیده‌ایم که کارفرمایان واحدهای تولیدی دچار مشکل پیش از ورود هیأت دولت به استان قزوین حداقل ۲ تا ۳ ماه از مطالبات معوقه کارگران خود را پرداخت کردند. 

وی یادآور شد: هم اکنون حداقل سه هزار کارگر در استان قزوین بابت دستمزد و سایر حقوق و مزایای نقدی معوقه از کارفرمایان خود طلب‌کار هستند. 

این فعال کارگری به نقل از کارگران از دولت خواست تا حداقل با سفرهای دوره‌ای دیگر به استان قزوین زمینه وصول مطالبات قانونی پرداخت نشده‌ آنها را فراهم کنند. 

وی پیشتر و در آستانه سفر احمدی‌نژاد به استان قزوین گفته بود: بیش از ۶ هزار کارگر برای مشخص شدن وضع مطالبات معوقه، اشتغال، راه‌اندازی محل کار، سوابق بیمه‌ای و بازنشستگی خود منتظر مصوبات سومین سفراستانی هیات دولت به قزوین هستند. 

کریمی بابیان اینکه در زمان حضور ۲ روزه ریاست‌جمهوری در استان قزوین مطالبات جامعه کارگری از طریق این تشکیلات به هیأت دولت منتقل شده‌است، گفت: از اتخاذ برخی تصمیمات در جلسلت ۲ روز گذشته هیأت دولت در خصوص رسیدگی به خواسته‌های کارگران این استان خبر داد. 

دبیراجرایی خانه کارگر قزوین در خصوص مصوبات جدید کارگری هیأت دولت در استان قزوین گفت: عمده این تسهیلات شامل کمک دولت به واحدهای تولیدی مشکل‌دار در قالب تامین تسهیلات مالی، تغییر مدیریت، بازپس‌گیری مالکیت و پیدا کردن سرمایه‌گذار صنعتی جدید است. 

وی افزود: این تصمیمات بر مبنای آمارهای رسمی ارائه شده‌ای که با واقعیت موجود متناقض هستند اتخاذ شده است اما کارگران امیدوارند که برخلاف مصوبات سفرهای پیشین تمامی این مصوبات جنبه اجرایی پیدا کند. 

وی گفت: به عنوان مثال این‌طور به رئیس‌جمهور اطلاع داده‌اند که تعداد واحدهای تولیدی استان قزوین از ۱۷۰۰ واحد در پنج سال گذشته به بیش از سه هزار واحد افزایش یافته است و این درحالی است شاید در خوشبینانه‌ترین حالت تعداد واقعی این واحدها رقمی کمتر از ۲ هزار واحد باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین