کد خبر: ۱۱۳۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۰
شریفی‌مقدم، دبیر کل خانه پرستار:

مشکلات پرستاران حل نشده، بدتر هم شده است

جامعه پرستاری مانده است کدام حرف مسئولان را باور کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر کل خانه پرستار از اقدام برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای افزایش ساعت کار پرستاران خبر داد و گفت: متاسفانه جامعه پرستاری مستاصل مانده که وعده‌های شیرین مسئولان را باور کند یا تلاش‌هایی که قصد تضعیف و نابودی پرستاران را دارد. 

محمد شریفی‌مقدم اظهار داشت: چند سالی است که بحث کاهش ساعت کار پرستاران در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد که در نهایت قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت به تصویب رسید. هدف اصلی این قانون ارتقای کیفیت خدمات پرستاری از طریق کاهش ساعت کار پرستاران است که در محیط کار سخت و زیان‌آور خدمت می‌کنند. 

وی با اشاره به دستور احمدی‌نژاد مبنی‌بر استخدام ۲۳ هزار پرستار جدید، گفت: در صورتی که قانون ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت اجرایی می‌شد ساعت کار پرستاران به‌طور متوسط به ۳۰ ساعت در هفته کاهش می‌یافت. 

شریفی مقدم با عنوان این مطلب که هم اکنون پرستاران ۴۴ ساعت در هفته کار می‌کنند، ادامه داد: متاسفانه در حالی که بحث استخدام پرستاران و اجرای قانون ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت مطرح است بعضی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور همچون همدان، تهران و اهواز در صدد افزایش ساعت کار پرستاران هستند. 

دبیرکل خانه پرستار افزود: خبرهایی که به ما می‌رسد حاکی از آن است که دانشگاه‌ها با فشار آوردن به مسئولان پرستاری بیمارستان‌ها از آنها می‌خواهند ساعت کار پرستاران را افزایش دهند. 

وی با اعلام اینکه این موضوع در همدان اتفاق افتاده و دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز آن را ابلاغ کرده است، گفت: جامعه پرستاری مانده است کدام حرف مسئولان را باور کند. 

شعارهای بسیار زیبایی که وزیر بهداشت در دفاع از حقوق پرستاران سر می دهد یا اقداماتی که در صدد افزایش ساعت کار پرستاران هستند. 

شریفی‌مقدم با تاکید بر ملتهب بودن جامعه پرستاری به دلیل تصمیم‌گیری‌هایی که صورت می‌گیرد، افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران که رئیس شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت نیز هست این موضوع را به‌طور بسیاری جدی دنبال می‌کند. 

دبیرکل خانه پرستار در پایان گفت: متاسفانه جامعه پرستاری امید واهی به حل مشکلاتش از طریق سازمان نظام پرستاری دارد چون این سازمان اغلب با میانجی‌گری خود فقط به آرام کردن فضا بسنده کرده است. در واقع مشکلات پرستاران در این سالها نه تنها حل نشده که بدتر هم شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین