کد خبر: ۱۱۳۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۱
حاج‌علی، رئیس ستاد بسیج اقتصادی کشور:

خرید و فروش کالابرگ جرم است

دلایل افزایش قیمت روغن کوپنی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس ستاد بسیج اقتصادی کشور با اعلام دلایل افزایش قیمت روغن کوپنی، خرید و فروش کالابرگ در کشور را جرم و غیرقانونی عنوان کرد. 

بهمن حاج‌علی درباره تغییر قیمت خرید روغن کالابرگی گفت: قیمت کالایی که در قالب کالابرگ به مردم ارایه می‌شود، بستگی به میزان یارانه‌ای دارد که دولت در اختیار وزارت بازرگانی قرار می‌دهد، بر همین اساس هم گاهی به تناسب موقعیت و با تشخیص کمیته اعلام کالابرگ، قیمت به صورت کاملا یارانه‌ای و یا به صورت تعادلی اعلام می‌شود.

رئیس ستاد بسیج اقتصادی کشور افزود: کالابرگ روغنی که هم اکنون برای توزیع در شبکه کالابرگی اعلام شده است، یک کالابرگ تعادلی است و دولت در آن 60 درصد قیمت تمام شده روغن را می‌پردازد و مردم هم باید 40 درصد قیمت را تقبل کنند.

وی تصریح کرد: سهم مردم از هر کالابرگ در هر زمانی ممکن است متفاوت باشد؛ چراکه قیمت تمام شده محصولات دائما در حال تغییر است و به تناسب آن، سهم مردم ممکن است تغییر یابد.

به گفته حاج علی، سهم مردم از بهای کالابرگ اعلام شده برای روغن هم اکنون 800 تومان برای یک بطری 900 گرمی است و دولت نیز، 1000 تومان بابت سهم 60 درصدی خود پرداخته است؛ اما این رقم ممکن است در دوره‌های بعدی افزایش یا کاهش یابد.

وی خرید و فروش کالابرگ را غیرقانونی دانست و گفت: خرید و فروش کالابرگ در کشور جرم محسوب می شود و تخلف است. قانون هم برای نحوه برخورد با متخلفان، در مواردی حتی زندان و جرایم سنگینی نیز برای خریدار و فروشنده پیش بینی کرده است.

حاج علی به مردم توصیه کرد تا با توجه به بحث شایعاتی که ممکن است برخی سودجویان که کارشان خرید و فروش کالابرگ است، راه بیندازند و بخواهند مردم را به سمتی هدایت کنند که کالابرگ آنها را با نازل‌ترین قیمت بخرند، مراقب افراد سودجو باشند.

وی مطرح کرد: این افراد سودجو به بهانه اینکه کالابرگ به درد نمی‌خورد و با هدفمندی یارانه‌ها اعتبار ندارد، مردم را فریب می‌دهند؛ اما قانون با آنها برخورد خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین