کد خبر: ۱۱۳۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۱
محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی:

چرا برای سرفه سرمایه‏داران و 4 پولدار تهرانی قانون می‏نویسید اما برای فقرا نه؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه در کل لایحه برنامه پنجم فقط یک ماده در بخش بهداشت و بیمه، سهم فقرا است و ما بقی برای سرمایه‏داران است، به همکاران خود در مجلس گفت: قانون را باید برای همه بنویسیم نه فقط یک قشر خاص. 

علیرضا محجوب نماینده تهران در مخالفت با ماده 68 مکرر لایحه برنامه پنجم، آن را قانونی برای 4 نفر پولدار در تهران خواند که هیچ توجهی به حقوق فقرا و کارگران ندارد. در حالی‌که مجلس باید برای همه آحاد ملت قانون بنویسد.

او که خطاب به همکاران خود یاد آور می‏شد که برای خوشان قانون نمی‏نویسند، گفت: کارمان به‌جایی رسیده که برای سرفه صاحبان ثروت هم قانون می‌نویسیم اما هیچ جایی برای فقرا و ضعفا در قوانین‏مان در نظر نمی‏گیریم. در حالی‌که قانون باید کلان‌نگرانه نوشته شود.

گفتنی است، اعتراض وی به بخشی از لایحه برنامه پنجم بود که طی آن کمیته‏ای متشکل از 2 نفر از نمایندگان هر قوه باید با حضور نمایندگانی از اتاق بازرگانی، صنایع و تعاون، موظف به شناسایی قوانین و مقررات مخل تولید و سرمایه‏گذاری می‏شد. انتقاد محجوب به این بود که چرا هیچ نماینده‎ای از قشر کارگر در این کمیته نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین