کد خبر: ۱۱۳۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۵

«سردار» قلابی دستگیر شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کلاهبرداری که به بهانه رهیایی دو سارق سابقه‌دار از خانواده‌های‌شان کلاهبرداری می‌کرد،‌ توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد. 

سال گذشته در پی دستگیری سارقان مسلح که در یکی از سرقت‌های خود مرتکب قتل هم شده بودند، پدر و برادر این دو سارق دستگیر شده برای تغییر مسیر و اعمال نفوذ در این پرونده تصمیم گرفتند تا فرد بانفوذی را در دستگاه قضائی و پلیس شناسائی کرده و از آن طریق به خواسته خود برسند.

این دو مرد میانسال که با آراء قصاص بر علیه فرزند و برادرشان مواجه شده بودند، با فردی به نام «فضل الله» که کارمند یکی از سازمانهای دولتی بود آشنا شدند و وی نیز فرد دیگری را به نام «رحیم ـ د»47 ساله را به آنان معرفی و ادعا می‌کند که «رحیم» یک سردار بوده و دارای نفوذ بسیاری در ادارات و نهادها از جمله پلیس و دستگاه قضایی است.

«رحیم» در اولین ملاقات خود به دو مرد میانسال عنوان کرد که برای نجات سارقان نیاز به پول زیادی است تا این پولها را باید به کسانی که در پرونده مسئول هستند یا می توانند دخالت و کاری کنند، بدهد.

در ادامه «رحیم»‌ ده‌ها میلیون تومان پول از این دو نفر طلب کرد و علاوه بر این مبالغ، تعداد 3 دستگاه خودرو پژو 206، پژو پارس و سمند نیز دریافت می‌کند.

پس از گذشت چند ماه دو مرد میانسال که هیچ تغییری را در مسیر رسیدگی پرونده مشاهده نکرده بودند،‌ به «رحیم» مشکوک شدند این در حالی بود که «رحیم» در آخرین درخواستش 30 میلیون تومان را به بهانه پرداخت به یکی از ارشد ترین مقامات از آنها مطالبه کرده بود.

به گزارش ایسنا، در این مدت بیش از 110 میلیون تومان را در چندین مرحله به همراه تعداد 3 خودرو سواری به «رحیم» داده بودند اما با توجه به اینکه پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده بود، «رحیم » را تحت نظر گرفتند و تحقیقاتی را در خصوص ادعای وی آغاز کرده‌اند.

در ادامه آنان متوجه شدند که «رحیم» یک باره دفتر کارش را در خیابان جمهوری تعطیل کرده و ناپدید شده است در نتیجه این دو مرد مطمئن می‌شوند که وی کلاهبردار است.

دو مرد میانسال به شعبه بیستم بازپرسی دادسرای ناحیه 12 تهران رفته و شکایتی را تحت عنوان کلاهبرداری بر علیه «رحیم ـ د» تنظیم کردند و بازپرس شعبه، پرونده را برای رسیدگی تخصصی به کارآگاهان مبارزه با کلاهبرداری پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داد.

کارآگاهان در تحقیقات اولیه خود از شاکیان پرونده دریافتند که در دفتر کار «رحیم» کار خاص تجاری و اقتصادی انجام نمی‌پذیرفت و این مکان صرفأ برای جلب اعتماد آنان بوده است.

در ادامه بررسی‌های پلیسی، ابتدا «فضل الله» شناسایی و دستگیر شد و وی در مقابل کارآگاهان مدعی شد که پس از متواری شدن «رحیم» هیچ اطلاعی از او ندارد.

ماموران در پیگیریهای بعدی خود محلهای تردد «رحیم» را در محدوده دولت‌آباد شهر ری شناسایی و تحت نظر قرار دادند تا اینکه در هفتم مهرماه امسال متهم در دولت آباد مشاهده و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی منتقل شد.

متهم در تحقیقات به کلاهبرداری از دو مرد میانسال اعتراف کرد و خودروهای دریافتی نیز در پارکینگ منزل یکی از دوستانش کشف شد.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهم با صدور قرار 230 میلیون تومانی از سوی بازپرس پرونده و تا زمان رسیدگی به سایر جرایم وی روانه زندان شد.

وی افزود: در حالی که این احتمال وجود دارد وی با این شگرد یا از طریق راه‌های دیگر توانسته باشد از دیگر شهروندان نیز کلاهبرداری کرده باشد، از مالباختگان دعوت کرد تا برای شناسایی متهم، پیگیری پرونده یا طرح شکایت به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ یا شعبه بیستم بازپرسی دادسرای ناحیه 12 تهران مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین