کد خبر: ۱۱۳۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۲

آخرین وضعیت هیأت امنای دانشگاه منحل شده علوم پزشکی ایران اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دبیر مجامع هیأت‌های امنای وزارت بهداشت درباره وضعیت هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: به دلیل اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود ندارد، هیأت امنایی نیز وجود ندارد و هیأت امنای این دانشگاه همان هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران خواهد بود. 

دکتر حسن امین‌لو افزود: نیازی به مصوبه جدیدی برای این تغییر لازم نیست چرا که وجود هیأت امنا به وجود دانشگاه وابسته است و هر زمان که دانشگاه تشکیل می‌شود هیأت امنا نیز طبق قانون برای آن دانشگاه تشکیل می‌شود.

وی تاکید کرد: هر زمانی که دانشگاهی در یک دانشگاه دیگر ادغام شود در نتیجه هیئت امنای آن نیز در همان دانشگاه ادغام می شود.

مشاور وزیر بهداشت اظهار داشت: در حال حاضر هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران هیأت امنای این دانشگاهی است که شرایط جدیدی یافته است و هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی ایران سابق وجود ندارد.

وی گفت: طبق قانون، هیأت امنا بین 4 تا 6 نفر عضو حقیقی هستند و وزیر بهداشت، استاندار و رئیس دانشگاه از جمله اعضای حقوقی هیأت امنا هستند که اعضای حقیقی با حکم وزیر بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب می‌شوند.

در همین زمینه دکتر حسن آقاجانی مدیرکل وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: ممکن است در آینده تغییراتی در زمینه هیأت امنا دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌وجود بیاید و در این راستا از اعضای هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی ایران سابق نیز استفاده شود.

وی اضافه کرد: این موضوع احتمالی است و ممکن است در آینده وزیر بهداشت در این بخش تغییراتی را ایجاد کند.

به گزارش مهر، دانشگاه علوم پزشکی ایران از روز شنبه 8 آبان ماه 89 بر اساس ابلاغ مصوبه شماره 677/110 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری منحل شده است. کلیه فعالیت‌های بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران واقع در استان البرز به دانشکده علوم پزشکی کرج، کلیه واحدهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و کلیه واحدهای آموزشی و پژوهشی و دانشجویی به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین