کد خبر: ۱۱۳۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۹

مسئولان آموزشی با استفاده از سرویس‌های فرسوده با جان دانش‌آموزان بازی می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدارس غیرانتفاعی سطح شهر با وجود دریافت مبالغ بالا، سرویس‌های مدارس فاقد استاندارد را به‌کار گرفته و از مینی‌بوس‌های فرسوده برای جابه‌جایی مسافران اقدام می‌کنند. 

وحید نوروزی در مورد معاینه فنی سرویس‌های مدارس در سطح شهر از عدم همکاری وزارت آموزش و پروزش انتقاد کرد و ادامه داد: خودروهایی که تاکنون برای دریافت برگه معاینه فنی به مراکز اقدام کرده‌اند معرفی نامه‌ی جداگانه‌ای تحت عنوان فعالیت در قالب سرویس‌های مدارس ندارد به همین دلیل آماری از میزان مراجعه سرویس‌های مدارس در معاینه فنی وجود ندارد. 

او افزود اگرچه طبق مصوبه هیأت وزیران و دستورالعمل ساماند‌هی سرویس‌های مدارس باید تنها از تاکسی به عنوان سرویس مدارس استفاده شود اما در حال حاضر مدارس غیرانتفاعی سطح شهر با وجود دریافت مبالغ بالا، سرویس‌های مدارس فاقد استاندارد را به کار گرفته و از مینی‌ بوس‌های فرسوده برای جابه‌جایی مسافران اقدام می‌کنند. 

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی ادامه داد :صد در صد از این مینی‌بوس‌ها فرسوده هستند و صلاحیت جابه‌جایی دانش‌آموزان به عنوان سرویس مدارس را ندارند. 

او در مورد مراجعه 10 هزار خودروی تاکسی به مراکز معاینه‌ فنی و وجود آمار مشخص در مورد فعالیت تاکسی‌ها تحت عنوان سرویس‌های مدارس در سطح شهر گفت: حتی تاکسی‌های فعلی نیز استانداردهای لازم برای جابه‌جایی دانش‌آموزان را ندارند چه رسد به مینی‌بوس‌های فعلی که با جان دانش‌آموزان بازی می‌کنند. 

نورزی با اعلام اینکه باید برای استانداردسازی خودروهای ویژه سرویس‌های مدارس اقدام کنیم خاطر نشان کرد: اتوبوس‌های زردرنگ «یلو باس» از جمله اتوبوس‌های استانداری است که برای تمام مسافران کمربند ایمنی داشته و این اتوبوس‌ها ضد حریق هستند و از آن‌جا که بیشترین درصد مرگ و میرها در زمان پیاده شدن و سوار شدن مسافران رخ می‌دهد، این اتوبوس‌های زرد رنگ، بازوهایی در طرفین دارند که در مواقع سوار و پیاده شدن مسافران به خودروهای پشت سر هشدار می‌دهند. 

او ادامه داد: این اتوبوس‌ها در سایر کشورها توسط کارخانه‌هایی ساخته می‌شود که تنها عهده‌دار تولید این اتوبوس‌ها هستند و در کنار این تولیدات، خودروی دیگری نمی‌سازند. 

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروها خطاب به مسئولان وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر حادثه ولنجک و کشته شدن 20 مسافر برای یکی از سرویس‌های موجود مدارس سطح شهر اتفاق افتد، از وزیر آموزش و پرورش تا سایر مسئولان عالی‌رتبه کشور مسئول هستند درحالیکه مسئولان شهری در این زمینه هشدارهای لازم را داده‌اند. 

نوروزی افزود: به دلیل مسائل حاشیه‌ای و عدم اطلاع از فواید معاینه فنی خودروها، اجازه ندهیم که سرویس‌های بدون استاندارد و فرسوده کار جابه‌جایی دانش‌آموزان را به عهده گرفته و با جان کودکان بازی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین