کد خبر: ۱۱۳۴۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۱
در دیدار اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز

رئیس قوه قضائیه: مصاحبه وكلا با رسانه‌های بيگانه موجب وهن جامعه وکلا است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس قوه قضائیه در دیدار اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه کانون وکلا نهادی قانونی است که باید تعامل منطقی و صحیح با قوه‌قضائیه داشته باشد گفت: دستگاه قضایی از اصلاح و تقویت ساز و کارهای کانون وکلا حمایت می‌کند. 

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به وجود برخی ذهنیت‌های منفی درباره وکلا در میان مردم و قضات گفت: متأسفانه اقدامات برخی افراد سودجو و تعدادی از واسطه‌گرها چهره وکالت را مخدوش کرده و کانون وکلا باید نسبت به رفع این ذهنیت‌های منفی تلاش کند.

رئیس قوه قضائیه افزود: قوه قضائیه از برنامه‌های کانون وکلا را در رفع ذهنیت‌های منفی حمایت می‌کند.

آیت‌الله لاریجانی گفت: دستگاه قضایی همچنین آماده بررسی آرای کارشناسی اعضای ‌کانون وکلا در جهت اصلاح فرایند وکالت و تدوین لایحه‌ای در این مورد است.

رئیس قوه قضائیه برخی از اظهارنظرهای وکلا در مورد اقدامات دستگاه قضایی و نیز مصاحبه‌ با رسانه‌های بیگانه را موجب وهن جامعه وکالت دانست و افزود: وکالت شغل شریفی است که امیدواریم شأن و منزلت آن از سوی وکلا به خوبی حفظ شود.

آیت‌الله لاریجانی فراهم کردن سازوکارهای اجرای طرح وکیل خانواده را خواستار شد و افزود: اجرای این طرح با همکاری دولت و همت کانونهای وکلا گامی مؤثر در کاهش مشکلات مردم و نیز دستگاه قضایی است.

رئیس قوه قضائیه همچنین در خصوص مراجعه برخی قضات سلب صلاحیت شده به کانونهای وکلا برای اخذ پروانه وکالت گفت: این قضات سلب صلاحیت شده حتی اگر مورد عفو نیز قرار گیرند باز هم نمی‌توانند پروانه وکالت بگیرند و حق وکالت ندارند.

در ابتدای این دیدار جندقی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: وکلای دادگستری در چارچوب قانون اساسی و پایبند به اصول حاکم بر نظام اسلامی حرکت می‌کنند و برخی از اظهارنظرها و یا اقدامات خلاف واقع مورد تأیید نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین