کد خبر: ۱۱۳۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۳

شهرستان 43 هزار نفری ابرکوه پزشک متخصص ندارد!

ابرکوه هنوز به حداقل‌های مورد نیاز بهداشتی و درمانی نیز نرسیده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرماندار ابرکوه از کمبود پزشک متخصص در شهرستان 43 هزار نفری ابرکوه خبر داد. 

محمدمهدی عادل در بخش دوم نشست خبری خود در فرمانداری ابرکوه در جریان سفر رسانه‌ای خبرنگاران استان یزد به این شهرستان اظهار داشت: شهرستان ابرکوه در زمینه بهداشت و درمان کمترین امکانات را دارد و هنوز به حداقل‌های مورد نیاز نیز نرسیده است.

وی افزود: در این شهرستان یک بیمارستان موجود است که 17 سال از احداث آن می‌گذرد اما تنها بخش‌های " CCU" و دیالیز این بیمارستان فعال شده و بیماران برای درمان مشکلات خود باید به شهرستان‌ها یا استان‌های همجوار مراجعه کنند.

عادل یادآور شد: البته به تازگی در برخی تخصصها پزشکانی به این شهرستان اعزام شده‌اند اما این پزشکان ثابت و پایدار نیستند و بعد از مدتی یا از شهرستان می‌روند یا تنها هفته‌ای سه روز در بیمارستان حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه دانشکده پیراپزشکی در شهرستان ابرکوه به تازگی راه‌اندازی شده است، اظهار امیدواری کرد: با وجود این دانشکده پای اساتید مطرح به این شهرستان باز شود و بخشی از نیاز مردم از این طریق تامین شود.

تاثیر خشکسالی بر 650 حلقه چاه کشاورزی و 35 رشته قنات در ابرکوه

عادل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر خشک‌سالی به تبع استان یزد در شهرستان ابرکوه نیز به یک معضل تبدیل شده است، افزود: 650 حلقه چاه کشاورزی و 35 رشته قنات در 10 سال اخیر در این شهرستان با بحران خشکسالی مواجه شده‌اند.

وی میانگین بارش در شهرستان ابرکوه را 68 میلیمتر در سال گذشته اعلام کرد و بیان داشت: این میزان بارش نسبت به میانگین درازمدت به شدت کاهش داشته است و بیشترین آسیب این کاهش نیز به منابع آب شرب، منابع طبیعی و محیط زیست وارد شده است.

عادل با بیان اینکه بعد از خشک‌سالی بیشترین خسارات حوادث طبیعی در شهرستان ابرکوه از طریق طوفان به این شهرستان وارد شده، افزود: طوفان به تاسیسات شهرستان آسیب‌های جدی وارد کرده است.

خشک‌سالی 420 میلیارد ریال خسارت به ابرکوه وارد کرده است

فرماندار ابرکوه، میزان خسارت وارد شده به این شهرستان در سال گذشته بر اثر خشکسالی را 420 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سال گذشته 150 میلیارد ریال اعتبار خشکسالی برای این شهرستان تصویب شد که پس از تخصیص برای اقدمات مختلف از جمله تامین منابع آب شرب، احداث استخر ذخیره آب، تامین آب عشایر و مراتع هزینه شد.

عادل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهمترین پروژه‌های سفرهای مقام معظم رهبری و هیأت دولت به شهرستان ابرکوه اظهار داشت: شاخص‌ترین پروژه سفر رهبری به استان یزد و شهرستان ابرکوه، راه‌‌آهن یزد - اقلید است که سه شهرستان تفت، مهریز و ابرکوه از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به روند اجرای این پروژه عنوان کرد: مطالعات و امکان ‌سنجی این پروژه به طور کامل انجام شده و اکنون روند اجرا تقریبا کند شده اما با رفع برخی مشکلات نظیر تملک زمین‌های کشاورزی در مسیر این پروژه، به زودی سرعت کار به حالت اولیه باز خواهد گشت.

عادل یادآور شد: امسال 14 میلیارد تومان برای راه‌آهن یزد - اقلید مصوب شده و با تخصیص اعتبارات مورد نیاز در سالهای آتی نیز به‌زودی شاهد پیشرفت فیزیکی قابل توجه این پروژه خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهوری و هیأت دولت بیان داشت: در دور اول سفر سهم ابرکوه از مصوبات استان یزد 86 طرح بود که 70 مورد از این طرحها اجرا و بهره‌ برداری شده است.

این مسئول مجموع پیشرفت‌ پروژه ‌های سفر اول رئیس‌جمهوری به ابرکوه را 90 درصد اعلام کرد و افزود: در سفر دوم نیز 121 طرح برای شهرستان ابرکوه به تصویب رسید که این طرح‌ها هم‌ اکنون از پیشرفت 40 درصدی برخوردار است.

عادل با اشاره به گازرسانی به شهرستان ابرکوه نیز عنوان کرد: در ابرکوه به دلیل نزدیکی به خط انتقال اصلی گاز، پیشرفت گازرسانی در این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌های استان یزد بیشتر است و برخی روستاها گازرسانی شده و برخی نیز از شبکه بهره ‌مند شده‌ اند و به زودی نیز عملیات گازرسانی به آنها انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: شبکه گازرسانی در شهرک صنعتی ابرکوه نیز انجام شده و به‌زودی شاهد گازرسانی به این شهرک و رفع مشکلات واحدهای صنعتی در این زمینه خواهیم بود.

عادل در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به مشکلات زیست محیطی که کشتارگاه سنتی ابرکوه به عنوان تنها کشتارگاه این شهرستان در منطقه ایجاد کرده است، افزود: کشتارگاهی مشترک برای مهردشت و ابرکوه در نظر گرفته شده و زمین آن نیز جانمایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: زمین این کشتارگاه سه هزار مترمربع است و پیش‌بینی می‌شود ظرف 3 سال آینده آماده بهره‌برداری باشد.

نماینده اتحادیه تعاونی‌ها و کارشناس فنی فرمانداری ابرکوه نیز در این نشست اظهار داشت: پروژه مسکن مهر ابرکوه سایتی هزار و 200 واحدی است که این تعداد مسکن مهر متمرکز بعد از شهرستان طبس در استان یزد بی‌ نظیر است.

محمدمهدی زارع زاده افزود: پروژه هزار و 200 واحدی مسکن مهر ابرکوه با وجود اینکه به دلیل مشکلات و مسائل قانونی با تاخیر انجام شد اما از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخوردار بوده است.

وی بیان داشت: سایت مسکن مهر ابرکوه 71 هکتار مساحت دارد و در قالب هزار و 315 واحد زمین 162 متری در نظر گرفته شده است.

زارع زاده یادآور شد: کارهای زیرسازی این پروژه از خردادماه سال گذشته آغاز شده و تقریبا 80 درصد از عملیات زیرسازی آنها انجام شده و ساخت و ساز پروژه نیز از اردیبهشت ‌ماه جاری آغاز شده است.

وی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه مسکن مهر در ابرکوه را 40 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: از آنجا که واحدها به صورت همزمان آغاز به کار نکرده ‌اند، بنابراین همزمان نیز پایان نمی‌‌یابند اما نخستین گروه از متقاضیان مسکن مهر ابرکوه در ایام دهه فجر وارد منازل مسکونی خود می‌شوند.

ابرکوه، مقصد سومین سفر رسانه‌ای خبرنگاران استان یزد به ابتکار رئیس روابط عمومی استانداری یزد بود و خبرنگاران در این سفر از آثار تاریخی، پروژه‌های در دست اقدام دولت بازدید کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین