کد خبر: ۱۱۳۵۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۲
مسئولان می‌خواهند بر توهین آشکار چین به ملت ایران سرپوش بگذارد؟

دروغ بودن ادعای عذرخواهی چین از ایران بابت جعل نام خلیج فارس تایید شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حادثه تلخ و رقت بار استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس در مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی‌، سوژه نابی برای برخی رسانه‌های عربی شد تا با استناد به آن بار دیگر بر طبل اقدام جاعلانه و جاهلانه‌اشان در خصوص نام خلیج همیشه فارس دامن بزنند، اما در این میان موضع‌گیری مسئولان کشورمان بیش از اقدام اعراب دردآور می‌نماید. 

 اقدام سخیف چینی‌ها در به‌کارگیری نام جعلی برای خلیج فارس سبب شد برخی رسانه‌های عربی با ذوق‌زدگی و خوشحالی آن را دلیلی برای حقانیت ادعاهای کذایی خود بدانند، در همین باره روزنامه عربی «الرایه» چاپ قطر با استناد به همین موضوع مدعی شد که، «واشینگتن» از نام جعلی برای خلیج فارس حمایت می‌کند!! شاهد روزنامه قطری برای این ادعا بدانجا بر می‌گردد که، «آندرو شابیرو» و «کورت کامل» دو تن از معاونان وزیر امور خارجه آمریکا که در مراسم افتتاحیه بازی های آسیایی «گوانجو» شرکت داشتند پس از این مراسم در نشست خبری جداگانه اقدام «چین» را تحسین کرده! و از اینکه «چینی»‌ها شجاعت نشان دادند که در مقابل معاون رئیس‌جمهوری ایران، «علی سعیدلو» و رئیس کمیته ملی المپیک ایران، «محمد علی آبادی» این اقدام شایسته! را انجام دهند، «پکن» را مورد تشویق قرار دادند!

در همین حال دیگر رسانه‌های عربی نیز با انتشار خبرها و تحلیل‌هایی این واقعه را دلیلی بر حقانیت خود برشمردند. اما جالب‌تر اینکه با گذشته دو روز از این حادثه و طرح آن در رسانه‌های ایرانی ـ البته جز صدا و سیما! ـ هیچ یک از مقامات کشورمان موضع مشخص و اقدام عملی در این باره در پیش نگرفته‌اند.

بر پایه این گزارش، هرچند برخی عوامل سازمان تربیت بدنی ساعاتی پس از این واقعه، در خلال افتتاحیه بازی‌های آسیایی، خبری را از «گوانجو» به برخی رسانه‌ها ارسال داشتند و در آن مدعی شدند که نخست‌وزیر چین برای این موضوع از مقاماتن ایرانی عذرخواهی کرده و بدین سبب بوده که آنها اقدام به ترک مراسم ننموده‌اند! اما حقیقت امر این است که چینی‌ها هیچ نوع عذرخواهی نداشته و حتی به شهادت اعلام سفارت کشورمان در چین، هیچ یک از مسئولان ایرانی قصد ترک مراسم نداشته و تنها در این میان سفارت کشورمان اعتراضی به وزارت خارجه چین ارسال داشته است.

البته دلیل انتشار این خبر دروغ مبنی‌بر عذرخواهی نخست‌وزیر چین از آقایان «سعیدلو» و «علی‌آبادی» کاملا مشخص است، و آن هم صرفا برای کاهش فشارها بر ایشان از سوی رسانه‌ها و افکار عمومی ایران بوده است. اما پرسش این است که می‌توان با انتشار چنین خبر کذبی بر توهین آشکار به ملت ایران سرپوش گذارد؟

اما بخش جالب‌تر این داستان آنجاست که، چینی‌ها مدعی شده‌اند تقصیری نداشته و این شیطنت از سوی مقامات عرب صاحب نفوذ در ورزش آسیا صورت پذیرفته است!! ادعایی که در صورت تایید، خود قبل از هرچیز نشان از بی‌عرضگی و بی‌تدبیری چینی‌ها دارد، اما هر شنونده عاقلی می‌داند که این ادعا تنها سرپوشی بر اقدام زشت و رذیلانه چینی‌هاست زیرا برگزار کنندگان این مراسم چینی‌ها بوده و موضوع خلیج فارس هم آنقدر در سال‌های اخیر مورد توجه رسانه‌های بین‌‌المللی بوده که هر انسان کند ذهنی نیز می‌تواند آن را بفهمد حال چگونه چینی‌ها نفهمیده‌اند جای پرسش بسیار دارد.

همه این ادعا‌ها از عذرخواهی چینی‌ها گرفته تا ادعای شیطنت اعراب، موضوعاتی است که در رسانه‌های ایرانی مطرح شده است اما جستجوی ما در رسانه‌های چینی و بین‌المللی برای یافتن شاهدی بر ادعاهای مطرح شده به جایی نرسید. لذا از آقایان مسئول ورزش کشور تقاضا داریم متن عذرخواهی رسمی چینی‌ها و مسائلی که ایشان درباره چینی‌ها مطرح کرده‌اند را برای ما ارسال کنند تا منتشر نماییم و مشخص شود که مقامات به همین راحتی به مردم دروغ نمی‌گویند.

اکنون بیش از 48 ساعت از اقدام توهین‌آمیز چینی‌ها می‌گذرد، مقامات کشورما جز یادداشت اعتراضی سفارتمان در پکن به وزارت خارجه چین هیچ اقدامی برای وادار ساختن چینی‌ها به جبران اقدام زننده اشان نکرده‌اند، در همین ابتدا رسانه‌های عربی این اقدام را در بوق و کرنا کرده و راست یا دروغ مقامات آمریکایی نیز بر آن صحه گذارده‌اند، ده‌ها میلیون نفر به شکل واضحی جعل نام واقعی خلیج فارس را در برابر دیدگان خود مشاهده نموده و بسیاری از آنها شاید بر این باور باشند که این نام، نام حقیقی خلیج همیشه فارس است، از امروز این مراسم و بکارگیری این نام خاص برای خلیج فارس به سند خود ساخته‌ای برای اعراب در دامن زدن به ادعاهای جعلی اشان محسوب خواهد شد، میلیون‌ها ایرانی در برهه‌های مختلف برای حمایت از نام خلیج فارس و حفظ هویت و تمایمت ارضی ایران به هر شکل مختلف از جان و مال و آسایش و زندگی خود فروگذار نکرده‌اند، پس سکوت آزار دهنده مسئولین ما، رسانه‌های رسمی دولت، صدا و سیما و مجلس شورای اسلامی برای چیست؟

این توهین چگونه جبران خواهد شد؟ اگر چینی‌ها وقیحانه در پی جبران برنیامدند مسئولان ورزش ما هم بر همین منات ادامه خواهند داد و تنها به شایعاتی که پخش می‌شود و در آن از عذرخواهی چینی‌ها سخن گفته می‌شود بسنده خواهند کرد.

لذا ضمن آنکه خواهان موضع‌گیری شفاف و صادقانه مقامات مسئول کشورمان در این موضوع هستیم، این اطمینان را به کاربران می‌دهیم که در مسیر صیانت از هویت و تاریخ ایران زمین در حد توانمان کوتاهی نخواهیم کرد. پس در صورت دریافت نکردن پاسخ مناسبی در اینباره باز نیز آن را تکرار و پاسخ مطالبه خواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
0
0
انرژی هسته ای رو داشته باش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
0
0
با چه هدفی خبرهای دروغ منتشر میکنید؟
درود بر مردمی ترین دولت تاریخ جهان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
0
0
مرگ بر چين
ناشناس
|
Cambodia
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
0
0
واقعا جای تاسف داره...
چین هم ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
0
0
مرگ بر چين و ... كه از جيب مردم ايران اينقدر باج ميدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
0
0
باسلا م موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری نمایید تابعضیها خیالاتی نشوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
0
0
این یک مسأله سیاسی است نه ورزشی پس اگر هر کس در تخصص خود به این مملکت خیانت نکند کشوری آباد و آزاد خواهیم داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
0
متاسفانه نظرات منصفانه و کارشناسانه نیست. چین کم از ایران حمایت و قطعنامه های ضدایرانی را وتو کرده است؟ بهتر بود ازاول محتاج چین نبودیم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین