کد خبر: ۱۱۳۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵

گزارش تکان‌دهند در دستان آقای دادستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر راه در حالی از بهسازی مسیر دسترسی روستای گاودانه به جاده آسفالته و همچنین افتتاح پلی برای این روستا در 4 ماه آینده خبر داد که گزارش تکان‌دهنده‌ای از این روستا در دستان دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه قرار گرفت. 

اهالی روستای گاودانه کهکیلویه و بویر احمد برای عبور از رودخانه مارون مجبور به استفاده از وسیله‌ای به نام "گرگر" هستند که بسیاری از ساکنان به هنگام استفاده از این وسیله غیرایمن دچار نقص عضو شده‌اند.

در این میان، اهالی این روستا باید برای خرید از مغازه‌ای که آن طرف رودخانه است و یا رفتن به محل کار و مدرسه هر روز سوار وسیله‌ای به نام گرگر یا جره که شبیه به تله‌کابین دستی است بشوند. از رودخانه عریض مارون عبور کنند و دوباره به محل زندگی‌شان برگردند. اما کرایه و بهای این جا‌به‌جایی انگشتان دست است. یک بند، دو بند، یک انگشت و یا سه انگشت؛ فرقی نمی‌کند گاهی حتی جان یک روستایی بیشترین کرایه گرگر در سال‌های گذشته بوده است. 

سید حسین میر شفیع، معاون ساخت و نگه‌داری راه‌های روستایی وزارت راه و ترابری با اعلام اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت پل عابر پیاده برای این روستا آغاز شده است، اظهارداشت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، در 4 ماه آینده و پس از تکمیل پایه‌های پل و تکمیل آن، پل روستای گاودانه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اعلام کرد: هزینه ساخت این پل 100 متری که با 3 پایه بر روی رودخانه مارون نصب خواهد شد، در حدود 300 میلیون تومان است.

معاون ساخت و نگه‌داری راه‌های روستایی وزارت راه و ترابری به بازدید مدیر کل راه و ترابری استان کهکیلویه و بویر احمد از این روستا در ماه‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در حالی براساس برنامه توسعه پنجم کشور باید عملیات راه‌سازی برای تمامی روستاهای بالای 50 خانوار انجام شود و بودجه‌های عمرانی تنها برای آنها مصوب شده است که در زمان بازدید، مقرر شد برای این روستای 30 خانواری پل عابر پیاده‌ای ساخته شود.

میرشفیع با تاکید بر اینکه برای ساخت این پل بودجه مصوب برای دولت در نظر گرفته نشده است، گفت: با توجه به شرایط این روستا، بودجه ساخت این پل از دیگر محل‌های اعتباری ( سازمان راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای) تامین شد.

وی در خصوص روستای گاودانه اظهار داشت: این روستا با جاده خاکی 5.5 کیلومتری به نزدیک جاده آسفالته بدون نیاز به عبور از رودخانه متصل می‌شود.

معاون وزیر راه و ترابری با اعلام اینکه در هفته اخیر این جاده خاکی نیز بهسازی شده و امکان عبور وسایل نقلیه سبک از آن وجود دارد، اظهار داشت: مشکل اصلی روستای گاودانه عبور از رودخانه برای رسیدن به مدرسه راهنمایی واقع در روستای قلعه گل است.

در جلسه اخیر مسئولان عالی قضایی یاسوج که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، گزارش تکان‌دهنده‌ای از روستای گاودانه در دستان حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه مشاهده شد که احتمالا قوه قضائیه نیز این موضوع را در دستور کار بررسی خود قرار داده است.

روستانشیانی محروم در استان کهگیلویه و بویراحمد برای خروج از روستا مجبورند از رودخانه‌ای که بین جاده و محل زندگی‌شان واقع شده با "گرگر" عبور کنند. گرگر تا به حال انگشت دست اعضای چندین خانواده روستایی را قطع کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین