کد خبر: ۱۱۳۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۳
رئیس شورای عالی نظام پرستاری خبر داد:

مهلت ۲۰ روزه پرستاران به دولت برای عمل به وعده احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس شورای عالی نظام پرستاری از مهلت ۲۰ روزه جامعه پرستاری به دولت برای تجدید نظر در مخالفت با استخدام ۲۳ هزار پرستار خبر داد و گفت: در این مدت خواستار ملاقات با رئیس‌جمهوری و وزیر بهداشت هستیم و اگر انتظارات ما نتیجه نداد راهکارهای دیگری به کار خواهیم بست. 

شمس الدین شمس در خصوص نتایج جلسه اضطراری شورای عالی نظام پرستاری که روز گذشته برگزار شد، گفت: ما تصمیم گرفتیم با صدور بیانیه‌ای موضع جامعه پرستاری نسبت به مخالفت با استخدام ۲۳ هزار نیروی پرستاری را اعلام کنیم. 

وی با عنوان این مطلب که در بیانیه شورای عالی نظام پرستاری خطاب ما در وهله اول دولت و سپس نمایندگان مجلس است افزود: ما معتقدیم با پرداخت اضافه کار نمی‌توان مشکلات جامعه پرستاری را حل و فصل کرد و تنها با اجرای قانون ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت وضعیت کنونی پرستاران از بحران خارج می‌شود. 

رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: هدف از تصویب قانون ارتقای بهره‌وری دادن اضافه کار به پرستاران نبوده است بلکه ما می‌خواستیم با اجرای این قانون فرصت بیشتری برای استراحت به پرستار اختصاص دهیم تا سر حال بر بالین بیمار حاضر شود این در حالی است که بسیاری از پرستاران ما به صورت اجباری اضافه کار انجام می‌دهند و داوطلب آن نیستند.
 
شمس با اشاره به بیانیه‌ای که تا ساعاتی دیگر در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت، افزود: در این بیانیه مهلت ۲۰ روزه‌ای به دولت داده ایم که در خصوص استخدام پرستاران اعلام موضع کنند. ضمن اینکه خواستار ملاقات با رئیس جمهوری و معاون نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری و همچنین وزیر بهداشت و معاونان این وزارتخانه شده‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین