کد خبر: ۱۱۳۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۴

فرار بیمارستان‌ها از پذیرش بیماران تصادفی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با وجود چنین قانونی بسیاری از بیمارستان‌ها تابع اجرای این قانون نیستند و در موارد متعدد دیده شده بیمارستان‌ها پس از پذیرش اولیه، مجروح را به بیمارستان دیگری منتقل می‌کنند.

مدیر عامل انجمن رفاه و تامین اجتماعی گفت: بر اساس قانون بیمارستان‌های کشور مکلف به پذیرش بیماران ناشی از تصادفات هستند اما به دلیل فرار بیمه‌های خصوصی از پرداخت هزینه درمان، بیمارستان‌ها نیز به روش‌های مختلف از پذیرش این بیماران سرباز می زنند.

عباس اورنگ با بیان اینکه در قانون سوم تا پنجم برنامه توسعه بر پذیرش سریع بیماران و مجروحان تصادفی تاکید شده اظهار داشت: با وجود چنین قانونی بسیاری از بیمارستان‌ها تابع اجرای این قانون نیستند و در موارد متعدد دیده شده بیمارستان‌ها پس از پذیرش اولیه، مجروح را به بیمارستان دیگری منتقل می‌کنند.

وی افزود: با پذیرش بیمار در بیمارستان دوم به دلیل اینکه دیگر نمی توان ادعا کرد بیمار از صحنه حادثه به بیمارستان منتقل شده بیمه های خصوصی که مکلف به پرداخت هزینه درمان هستند هیچ تعهدی در این زمینه قبول نمی کنند و بیمار تنها در صورتی که بیمه باشد و دفترچه درمانی داشته باشد در این بیمارستان پذیرش می‌شود.

اورنگ با اشاره به اینکه فرد در صورت داشتن بیمه مجبور است فرانشیز بیمارستان خصوصی را در هزینه درمان بپردازد اضافه کرد: به نظر می رسد اگر اجرای قانون به درستی و با نظارت بیشتر انجام شود بیماران با چنین مشکلاتی مواجه نمی شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین