کد خبر: ۱۱۳۶۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۳

ایرانی‌ها روزانه 100 میلیون SMS می‌دهند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون شرکت ارتباطات سیار ایران از ارسال 100 میلیون پیام کوتاه در روز از سوی مشترکان اپراتور همراه اول خبر داد و گفت: تا بهمن‌ماه سال جاری ظرفیت مراکز SMSاز 10 هزار پیام کوتاه در ثانیه به 40 هزار پیام کوتاه در ثانیه افزایش می‌یابد. 

غالب حریری با بیان اینکه با افزایش ظرفیت مراکز SMS عید نوروز 90 مشکلی در ارسال و دریافت پیامک‌ها نخواهیم داشت گفت: در این طرح زیرساخت موجود مراکز SMS را روی یک سیستم جدید پیاده‌سازی کرده و توسعه مراکز SMS را به چهار شهر دیگر نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیاده‌سازی سیستم جدید مراکز SMS تا بهمن ماه به اتمام می رسد افزود: عید نوروز مشترکان بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند پیامک‌های خود را ارسال کنند.

حریری با اشاره به افزایش استفاده از پیام کوتاه در میان مشترکان گفت: در سال جاری با افزایش تقاضا برای ارسال پیام کوتاه از سوی مشترکان مواجه هستیم به نحوی که ارسال پیامک از 70 میلیون در روز به ارسال روزانه 100 میلیون پیامک افزایش یافته است.

96 درصد مکالمات موفق است

معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار میزان موفقیت تماس از سیمکارتهای همراه اول را 96 درصد عنوان کرد و به مهر گفت: میانگین درصد موفقیت مکالمات در تهران 97 درصد است اما در کل کشور این عدد حدود 96 درصد عنوان شده و این به این معنی است که از هر 100 تماس انجام شده تنها حدود 3 تا 4 تماس با مشکل برقراری ارتباط مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: آخرین آمار میزان قطعی حین مکالمات نیز 5/1 درصد است که استاندارد آن در دنیا حدود دو درصد اعلام شده است.

هزینه SMS‌های به مقصد نرسیده کسر نمی‌شود

حریری در مورد برخی اختلالات در شبکه SMS و عدم به مقصد رسیدن پیام‌های ارسالی از سوی مشترکان تاکید کرد: طبق بررسی های انجام شده در یکی از مناطق تهران بیش از 70 درصد SMS هایی که با عدم موفقیت در تماس روبه‌رو بوده به دلیل حافظه پرگوشی مشترک است.

وی ادامه داد: پیامک‌هایی که به هر دلیلی در مسیر با مشکل مواجه شده و به مقصد نمی‌رسند در سیستم صورتحساب گیری محاسبه نمی‌شوند و مبلغی از این بابت از مشترک کسر نمی‌شود.

معاون شرکت ارتباطات سیار گفت: در صورتی که مشترکان با مواردی از قبیل کسر هزینه برای SMS های ناموفق مواجه شدند مراتب را به اداره بازرسی شرکت ارتباطات سیار و یا مرکز تماس 09990 اطلاع دهند تا کمیته بررسی اعتراضات و شکایات مردمی همراه اول آن را مورد بررسی قرار دهد. در صورتی که از لحاظ فنی مشکلی در این‌باره وجود داشته باشد هزینه دریافت شده به مشترک پرداخت می‌شود. 

همراه اول حدود 38 میلیون مشترک اعتباری و دائمی دارد و شمار مشترکان سیمکارت‌های ایرانسل نیز حدود 15 میلیون نفر اعلام شده است. ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور بیش از 70 درصد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین