کد خبر: ۱۱۳۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۹

انگیزه‌های سیاسی پشت‌پرده تقسیم تهران به چند فرمانداری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تهران امروز نوشت: روز گذشته استاندار تهران در گفت‌و گویی با روزنامه ایران یک بار دیگر بر تقسیم تهران به چند فرمانداری تاکید کرده است. مرتضی تمدن در بخشی از گفت‌و گوی خود گفته است: دولت نمی‌تواند در مقابل چندگانگی مدیریت در تهران بی‌تفاوت باشد چرا که دولت مسئول مستقیم پاسخ‌گویی به مردم است و باید در قبال مسائل، موضوعات و اتفاقات و همگان پاسخ‌گو باشد. دولت چندین گزینه را برای اصلاح مدیریت در استان تهران دنبال می‌کند که یکی از آنها افزایش تعداد فرمانداری‌هاست. البته مفهوم این افزایش بیشتر شدن تشکیلات نیست. یعنی ظرفیتی که الآن در یک فرمانداری وجود دارد را برای دسترسی آسان مردم در 11نقطه مستقر خواهیم کرد...در همین ارتباط سایت فردا در گزارشی نوشته است:.. دلایل اعلام شده از طرف دولت برای تقسیم و چندپاره کردن تهران همچون خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم و اصلاح مدیریت تهران یا مدیرت واحد تهران چندان واقعی به نظر نمی‌رسد.

اگر مجموعه طرح‌ها و اقدامات دولت در چند وقت گذشته که به نوعی به مدیریت شهری و شهرداری‌ها و شوراهای شهر بر می‌گردد را مرور کنیم، شاهد خواهیم بود که دولت در صدد کاهش اختیارات و وظایف نهادهای مردمی همچون شهرداری‌ها و شوراهاست. علاوه بر طرح تقسیم تهران به چند فرمانداری و تفکیک شهر ری و شمیرانات از تهران، اخیرا دولتی‌ها طرح دولتی کردن شهرداری‌ها را نیز در دستور کار قرار داده‌اند که آن هم با مخالفت‌های گسترده روبه رو شده است. اظهار علاقه و تمایل دولت برای در اختیار گرفتن مدیریت مترو تهران در حالی که بودجه مصوب شده آن را نیز پرداخت نکرده است هم از جمله طرح‌های دیگری است که دولتی‌ها به فکر آن بوده‌اند.

به‌نظر می‌رسد در پس این قبیل طرح‌ها انگیزه‌های سیاسی نهفته باشد که انتخابات آینده را هدف قرار داده است.

با توجه به حضور 30 نماینده تهران در مجلس و نقش آفرینی و وزن بیشتر آنها نسبت به شهرستان‌ها، دولتی‌ها از طریق تقسیم تهران به چند منطقه زیر نظر یک مقام دولتی به دنبال نقش‌آفرینی و میدان‌داری بیشتر در فضای سیاسی انتخابات هستند. انتخابات شوراها و سایر انتخابات هم از این فرض مستثنا نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین