کد خبر: ۱۱۳۶۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۵

آغاز بکار اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و افغانستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: متن نهایی یادداشت تفاهم سومین اجلاس کمیسیون‎ ‎مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی و افغانستان دوشنبه 24 آبان با حضور وزرای‎ ‎امور خارجه دوکشور و مسئولان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط ‏ایرانی و افغان در‏‎ ‎محل وزارت امور خارجه به امضاء وزرای خارجه دو کشور خواهد رسید‎. 

سومین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان با حضور وزیران امورخارجه ایران و افغانستان در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امورخارجه گشایش یافت. 

منوچهر متکی در مراسم افتتاح این کمیسیون ضمن اشاره به اهمیت برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور بر ضرورت رایزنی‌های اقتصادی و سیاسی تاکید کرد.

وی همچنین حجم تجاری یک میلیارد دلار را ناکافی خواند و اظهار امیدواری کرد تا از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متعدد موجود میان دو کشور در بخش‌های انرژی، صنعت، نیرو و ... برای ارتقاء مناسبات بهره‌برداری شود.

زلمی رسول وزیر امورخارجه افغانستان نیز ضمن اظهار قدردانی از میهمان نوازی و برنامه‌های خوب تنظیم شده بر ضرورت بسط و توسعه مناسبات دو ملت دوست و مسلمان تاکید کرد.

وی همچنین از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در مشارکت برای بازسازی افغانستان در پروژه‌های مختلف از جمله طرح راه آهن خواف- هرات، احداث جاده‌های مواصلاتی، طرح‌های تقویت بهداشت و درمان تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه نشست کارشناسی بررسی پیش نویس 85 ماده‌ای یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک‎ ‎اقتصادی در ‏قالب دو کمیته در موضوعات تجاری، حمل و نقل، صنایع و معادن، کشاورزی،‎ ‎بهداشت، درمان و دارو، ‏فرهنگی و آموزشی و گردشگری، بیمه و بانکی، کنسولی و مرزی و‏‎ ‎امنیتی آغاز شد و طرفین در این ‏نشست بندهایی پیشنهادی جهت همکاری در موضوعات یاد‎ ‎شده را مورد بررسی قرار دادند‏‎.

متن نهایی یادداشت تفاهم سومین اجلاس کمیسیون‎ ‎مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی و افغانستان دوشنبه 24 آبان با حضور وزرای‎ ‎امور خارجه دوکشور و مسئولین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط ‏ایرانی و افغان در‏‎ ‎محل وزارت امور خارجه به امضاء وزرای خارجه دو کشور خواهد رسید‎.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین