کد خبر: ۱۱۳۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۶
سناتور جمهوری‌خواه آمریکا:

سخنان کرزی درباره کاهش عملیات نظامی در افغانستان تعجب‌برانگیز است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهوری افغانستان مبنی بر کاهش عملیات نظامی در این کشور ابراز تعجب کرد. 

به گزارش بی‌بی‌سی، «لیندسی گراهام» که اخیرا با «حامد کرزی»، رئیس‌جمهوری افغانستان دیدار داشته است، در مصاحبه با پایگاه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» گفت که از خواندن مصاحبه رئیس‌جمهوری افغانستان در روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» متعجب شده است. 

حامد کرزی ۱۳ ماه نوامبر در مصاحبه‌ای با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست خواستار کاهش عملیات نظامی، به ویژه تهاجم‌های شبانه نظامیان آمریکایی علیه شبه‌نظامیان شد. 

وی گفت که نظامیان آمریکایی در افغانستان باید حضور و شدت فعالیت‌های نظامی خود را محدود کنند. 

کرزی افزود: «زمان آن رسیده است که از تعداد عملیات نظامی کاسته شود. وقت آن رسیده است که حضور و گشت و گذار (نظامیان آمریکایی) کم شود ... تا دخالت در زندگی روزمره افغان‌ها کاهش یابد.» 

به نوشته واشنگتن‌پست این سخنان در تناقض با استراتژی «بگیر و بکش» است که «دیوید پترائوس»، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان برای مبارزه با طالبان به کار گرفته است.
اما لیندسی گراهام پایان دادن به حملات شبانه را «فاجعه‌بار» خواند. 

وی با اشاره به سفر اخیر هیئتی از کنگره آمریکا به افغانستان و ملاقات آنها با حامد کرزی گفت: «گزارشی از فرماندهانمان درباره حملات شبانه دریافت کردیم. ... (این حملات) تاثیر بزرگی بر طالبان دارد.» 

لیندسی گفت که در جریان ملاقات با کرزی نگرانی از حملات شبانه ارتش آمریکا به هیچ وجه مطرح نشد. 

وی افزود که گفت‌و گوهایی درباره روابط بلند مدت دو کشور و ایجاد دو پایگاه هوایی دائم در افغانستان برای ایجاد ثبات در این کشور انجام شد اما هیچ بحثی درباره اختلافات بین کرزی و ژنرال پترئوس درباره استراتژی جنگ در افغانستان به میان نیامد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین