کد خبر: ۱۱۳۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶
مرتضی رضاییان نقره گرفت

پنجمین مدال کاروان ورزشی ایران به‌دست آمد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران توانست در دسته ۶۹ کیلوگرم بازی های آسیایی گوانگجو به یک مدال نقره دست یابد. 

در سومین روز از رقابت های وزنه برداری شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی “گوانگجو ۲۰۱۰″ وزنه‌برداران دسته ۶۹ کیلوگرم به مصاف هم رفتند که در گروه A این دسته مرتضی رضاییان و سید مهدی پانزوان، دو ملی‌پوش با تجربه کشورمان به مصاف ۶ وزنه‌بردار از کشورهای کره‌جنوبی، کره‌شمالی، ازبکستان (۲ وزنه بردار)، هند (۲ وزنه بردار) رفتند که در پایان موفق به کسب نقره این دوره از رقابت‌ها شدند.

بر اساس این گزارش، سید مهدی پانزوان دارنده دو مدال نقره و برنز بازی‌های آسیایی در رقابت امروز و درحرکت یک‌ضرب توانست پس از مهار وزنه ۱۴۳ کیلوگرمی ، وزنه ۱۴۷ کیلوگرمی را نیز براحتی بالای سر ببرد اما در جدال با وزنه ۱۴۹ کیلوگرم ناکام ماند تا با ثبت وزنه ۱۴۷ کیلوگرمی کار خود را در این حرکت به اتمام برساند.
 
وی در دو ضرب حرکت اول خود را با وزنه ۱۷۳ کیلوگرم شروع کرد و قدرتمندانه این وزنه را بالای سر برد اما در ادامه نتوانست وزنه ۱۷۶ کیلوگرمی را دومین و سومین حرکت مهار کند و با مجموع ۳۲۰ کیلوگرم در جایگاه چهارم قرار گرفت.

مرتضی رضاییان دیگر وزنه بردار کشورمان نیز همچون پانزوان در یک‌ضرب وزنه‌های ۱۴۳ و ۱۴۷ کیلوگرمی را بالای سر برد اما موفق به مهار وزنه ۱۵۰ کیلوگرمی نشد.
 
وی در دوضرب در اولین حرکت نتوانست وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی را بالای سر ببرد اما در دومین حرکت با تلاش فراوان موفق به مهار این وزنه شد و در سومین حرکت نیز وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی را بالای سر برد.
 
وی با مجموع ۳۲۴ کیلوگرم در جایگاه دوم جدول این دسته قرار گرفت و مدال نقره را از آن خود کرد.

در این دسته وون جیونگسیک از کره توانست مدال طلا را با مجموع ۳۲۴ کیلوگرم و با اختلاف وزن نسبت به ملی‌پوش کشورمان بر گردن آویزد.

تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی، علی مرادی دبیر کل کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا نیز در سالن حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین