کد خبر: ۱۱۳۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۰

احمدی‌مقدم: در جریان حوادث پس از انتخابات، هیچ‌کس به ضرب گلوله پلیس کشته نشد

دختران می‌توانند هر آنچه را که دوست دارند بپوشند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در مصاحبه با روزنامه الشرق چاپ دوحه به سؤالاتی درباره نوع پوشش دختران در ایران، رویارویی پلیس با حاضران در تظاهرات پس از انتخابات پاسخ گفت.

دختران هر چه می‌خواهند بپوشند به شرط اینکه ... 

فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال که " اقدامات پلیس علیه گروه‌های موسیقی جوانان و نیز دخترانی که "جین "می‌پوشند چقدر واقعیت دارد؟" گفت: «ما با موسیقی مخالف نیستیم اما محفل های شبانه موسیقی برگزار می شود که در آنها مصرف مواد مخدر و قرص‌های روان گردان و فساد اخلاقی روی می‌دهد و قانون برگرفته شده از شریعت اسلامی نقض می‌شود. ما تلاش می‌کنیم قانون را اجرا کنیم. کنسرت‌ها و نشست‌های موسیقی در ایران برگزار می شود. ایران، هنر را تشویق می‌کند و مخالفتی با آن ندارد اما فساد اخلاقی یا مشروبات الکلی را تایید نمی‌کند.»

وی در پاسخ به سوالی درباره "برخورد با پوشیدن لباس جین توسط دختران در ایران" نیز خطاب به خبرنگار قطری گفت: «بیا ایران تا ببینی! براساس قانون، همه می‌بایست به ضوابط شرع اسلامی ملتزم باشند. دختران می‌توانند هر آنچه را که دوست دارند بپوشند به شرط اینکه لباس‌شان مخالفتی با شرع اسلامی نداشته باشد.»

هیچ‌کس به ضرب گلوله پلیس، کشته نشد 

احمدی‌مقدم با اشاره به حوادث پس از انتخابات اظهار داشت: «واکنش پلیس در برابر مخالفین در خیابان‌های تهران، مناسب و صحیح بود و هیچ اقدام خلاف قانونی از سوی ماموران پلیس رخ نداد. آنها از سلاح گرم استفاده نکردند و هیچ‌کس به ضرب گلوله پلیس، کشته نشد.»

وی افزود: «پلیس در تظاهرات‌های تهران تنها با یک طرف منازعه مقابله نکرد بلکه در آن واحد، با چند طرف مقابله می‌کرد. همزمان با ورود مخالفان احمدی‌نژاد به خیابان‌ها، حامیان وی نیز به خیابان‌ها آمدند و شمار آنها نیز زیاد بود.» 

پلیس کتک می‌خورد تا مردم اذیت نشوند 

احمدی مقدم ادامه داد: «شما در اینترنت و یوتیوپ فیلم هایی از کتک خوردن نیروهای پلیس توسط شرکت کنندگان در تظاهرات دیده اید. این نتیجه ضعف پلیس نبود بلکه آنها از خود خویشتنداری نشان می دادند و تحمل می کردند تا به مردم آسیبی نرسد یا آنها اذیت نشوند.»

وی در پاسخ به این سوال که " اگر از پلیس ایران سخن بگوییم درگیری با شرکت کنندگان در تظاهرات و مخالفان به ذهن خطور می کند، شما چگونه میان حق بیان نظرات و اخلال در امنیت فرق قائل می شوید؟" گفت: «آزادی ها در چارچوب نظام تعریف می شود. دولت دارای سعه صدر و تحمل بسیاری در این زمینه است اما اگر گروهی بخواهد قانون را نقض کند و در خیابان ها تظاهرات کند هیچ دولتی نمی تواند این موضوع را بپذیرد.»

احمدی مقدم افزود: «اتفاقات سال گذشته تنها در یک سوم تهران رخ داد و بقیه ایران خبری نبود. ساکنان مناطق شمالی تهران از کاندیدای معینی حمایت می کرد هنگامی که کاندیدای آنها اکثریت آرا را به دست نیاورد مدعی بروز تقلب در انتخابات شدند و کردند آنچه را که می خواستند انجام دهند. این در حالی است که شیوه قانونی برای اعلام اعتراض وجود دارد ولی آنها از این شیوه استفاده نکردند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین